مشارکت هیئت‌های عزاداری در آزادسازی ۷۶۵ زندانی غیرعمد
کد خبر: 4163937
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
سیداسدالله جولایی خبر داد؛

مشارکت هیئت‌های عزاداری در آزادسازی ۷۶۵ زندانی غیرعمد

رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور از خیرین برای پیوستن به پویش «به برکت این بیرق» دعوت به عمل آورد و گفت: برخی از هیئت‌های عزاداری زمینه آزادی ۷۶۵ زندانی غیر عمد با رقم بدهی ۱۱۶۵۶ میلیارد ریال را فراهم کردند

ggبه گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری سیداسدالله جولایی، رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور امروز 30 مردادماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
 
جولایی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۶۹ تاکنون نزدیک به ۱۶۰ هزار زندانی غیر عمد با کمک خیرین و همراهی ستاد دیه از زندان آزاد شد‌ه‌اند، گفت: طی ۵ ماه نخست سال جاری نیز تعداد ۳۲۷۴ زندانی جرائم غیر عمد از بند حبس رهایی یافتند که از این تعداد ۳۱۴۲ نفر زندانی مرد و ۱۳۲ نفر محکوم زن بودند.
 
وی مبلغ بدهی این زندانیان را رقمی حدود ۴۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در پی تلاش کمیته‌های صلح و سازش تا میزان 23 درصدمحکٌوم‌به از سوی شکات و اولیای دم گذشت شده است. 
 
وی در تشریح تعداد زندانیان آزاد شده اظهار کرد: زندانیان حوادث رانندگی ۱۲ نفر، زندانیان حوادث کارگاهی ۲۳ نفر، محکومیت‌های شبه عمد ۲۳ نفر، بدهکاران مالی ۲۰۲۵ نفر، بدهکاران مالی مهریه ۹۲۳ نفر و بدهکاران نفقه ۲۳۹ نفر بودند.
 
جولایی به تصویب و دائمی شدن قانون بیمه اجباری شخص ثالث در سال ۹۵ اشاره و بیان کرد: در این راستا آمار بدهکاران دیه‌های فوتی و جرحی ناشی از حوادث رانندگی کاهش بسیار محسوسی داشته است.
 
جولایی مقام معظم رهبری را حامی همیشگی ستاد دیه دانست و گفت: اولین چراغ جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نیز امسال با کمک ۱۵ میلیارد ریالی رهبر انقلاب روشن شد. از ابتدای تأسیس ستاد دیه رهبر انقلاب ضمن حمایت‌های معنوی از فعالیت‌های ستاد دیه با اهدای مبلغی معادل ۱۵۸ میلیارد ریال زمینه آزادی نزدیک به دو هزار زندانی نیازمند واجد شرایط را فراهم کردند.
 
جولایی آمار زندانیان غیر عمد در کشور را ۱۲۶۵۰ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۴۶۹ نفر از بانوان و ۱۲۱۸۱ نفر از آقایان هستند و گفت: تعداد زندانیان حوادث رانندگی ۱۰۸ نفر، زندانیان حوادث کارگاهی ۴۱ نفر، محکومیت‌های شبه عمد ۹۹ نفر، محکومیت‌های مالی ۹۹۵۱ نفر، بدهکاران مهریه ۲۲۴۴ نفر و بدهکاران نفقه ۱۸۳ نفر هستند.
 
رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور به عملکرد هیئت‌های مذهبی در ماه محرم برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد اشاره و اظهار کرد: برخی از هیئت‌های عزاداری زمینه آزادی ۷۶۵ زندانی غیر عمد با رقم بدهی ۱۱۶۵۶ میلیارد ریال را فراهم کردند که از این تعداد ۳۳ نفر زندانی زن و ۷۳۲ نفر از زندانیان مرد بودند.
 
جولایی از خیرین برای پیوستن به پویش «به برکت این بیرق» دعوت به عمل آورد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای مشارکت در این پویش که با هدف آزادی ۳۸۰۰ بدهکار مالی تشکیل شده و تا اربعین حسینی ادامه دارد با مراجعه به پایگاه ستاد دیه به نشانی http://www.ipro.ir/ به صورت آنلاین یا استفاده از شماره کارت و حساب‌های درج شده در صفحه نسبت به اهدای مبالغ خود اقدام کنند.
 
جولایی در پایان از بانک‌های عامل درخواست کرد نسبت به تعهدات خود مبنی بر اختصاص ۵ درصد از ۲ درصد جوایز قرض‌الحسنه به آزادسازی زندانیان نیازمند اقدام کنند.
انتهای پیام
captcha