اقدامات فرهنگی در علاقمندی کودکان به قرآن تأثیرگذار است
کد خبر: 4165552
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

اقدامات فرهنگی در علاقمندی کودکان به قرآن تأثیرگذار است

مدیر مؤسسه خانه قرآن رحمت ‌رضا‌آباد رامیان با بیان‌اینکه انجام اقدامات فرهنگی می‌تواند در علاقمندی کودکان به فعالیت‌های قرآنی تأثیرگذار باشد، گفت: امروزه تمام تلاش دشمنان مبنی بر کمرنگ جلوه دادن فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در جامعه بوده است، لذا نیاز است برای گسترش فعالیت‌های قرآنی اقدامات مناسبی در خور علاقمندی کودکان انجام داده و متناسب با نیاز جامعه حرکت کنیم.

فعالیت قرآنی قرآن آموزان موسسه رحمت رضا آباد رامیانفاطیما گلدوی، مدیر مؤسسه خانه قرآن رحمت ‌رضا‌آباد رامیان درگفت وگو با ایکنا از گلستان گفت: این مؤسسه در سال 1390 با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و گسترش راهکارهای اشاعه قرآن در روستای رضا آباد رامیان تأسیس شد.

مدیر مؤسسه خانه قرآن رحمت ‌رضا‌آباد رامیان گفت: با توجه به اینکه این مؤسسه در ابتدا به دلیل کمبود مکان آموزشی ثابت با تعدادی اندک در خانه‌ها و مساجد به صورت هفتگی برگزار می‌شد اما با استقبال بی‌نظیر علاقمندان قرآنی توانستیم مکان ثابتی را برای انجام فعالیت‌های قرآنی در نظر بگیریم.

گلدوی ادامه داد: فعالیت این مؤسسه در ابتدا به صورت روخوانی و روانخوانی قرآن بود که باالحمدالله علاوه بر روخوانی و روانخوانی در بخش‌های دیگر نظیر تفسیر قرآن، تدبر کاربردی آیات قرآن و حفظ قرآن و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به مناسبت اعیاد مختلف در سال در این مؤسسه برگزار می‌شود.

مدیر مؤسسه خانه قرآن رحمت ‌رضا‌آباد رامیان با بیان اینکه این مؤسسه هم‌اکنون 100 فعال قرآنی در سنین مختلف دارا است، افزود: اتحاد و همدلی مردم این روستا در ایجاد کمک‌های مردمی در قالب خیرین زبانزد بوده و بیشتر درآمدهای حاصل برای انجام فعالیت‌های قرآنی توسط خیرین و اهالی روستا تأمین می‌شود، لذا این مؤسسه علاوه بر انجام فعالیت‌های قرآنی در انجام فعالیت فرهنگی پیشتاز است.

گلدوی با بیان‌اینکه اگر بخواهیم قرآن در جامعه نشر پیدا کند، به فعالیت‌های دیگری هم نیاز داریم، تصریح کرد: یکی از اقدامات فرهنگی این مؤسسه آشنایی کودکان با فضای کتابخانه بوده که در این راستا کلاس‌های قرآنی را در محل کتابخانه شهید موسی گلوی روستای تلفیقی رضا‌آباد برپا کرده تا این مکان پیوندی بیشتر بین فعالیت‌های قرآنی و علاقمندی کودکان به فضای کتابخانه فراهم شود.

وی با بیان‌اینکه انجام اقدامات فرهنگی می‌تواند در علاقمندی کودکان به فعالیت‌های قرآنی تاثیرگذار باشد، گفت: امروزه تمام تلاش دشمنان مبنی بر کمرنگ جلوه‌دادن فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در جامعه بوده است، لذا نیاز است برای گسترش فعالیت‌های قرآنی اقدامات مناسب درخور علاقمندی کودکان انجام داده و متناسب با نیاز جامعه حرکت کنیم.

انتهای پیام
captcha