تکریم اهل‌بیت‌(ع)، نقطه اشتراک شیعه و سنی است
کد خبر: 4166440
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

تکریم اهل‌بیت‌(ع)، نقطه اشتراک شیعه و سنی است

امام جمعه اهل‌سنت آق‌قلا با بیان‌ اینکه تکریم اهل‌بیت‌(ع) نقطه اشتراک مذاهب شیعه و سنی است، گفت: ارادت اهل‌سنت به اهل‌بیت(ع) و به‌ویژه امام حسین(ع) زبانزد است تا جایی که بسیاری از شاعران سنی مذهب اشعاری را در مدح و مناقب آن امام همام سروده‌اند.

موکب اهل سنت در مرز مهرانبه گزارش ایکنا از گلستان، اهل‌سنت استان گلستان هر ساله با فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) عشق و علاقه خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان می‌دهند، آنها همچنین در اربعین حسینی با برپایی مواکب و پایگاه‌های خدمت‌رسانی در شهر و روستا و محلات با طبخ غذاهای سنتی و محلی و نذری دادن این ایام را گرامی داشته و با برپایی مواکب نه تنها در داخل استان در مرزهای مجاور و منتهی به کربلا آماده خدمت‌رسانی هستند.

آخوند عبدالرزاق رهبر، امام جمعه اهل‌سنت آق‌قلا در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان با بیان اینکه مردمان اهل‌سنت دوستدار اهل‌بیت خاندان عصمت و طهارت هستند، گفت: امام حسین‌(ع) این شخصیت بزرگوار، نوه رسول اکرم(ص) است که ایشان امام(ع) را دوست داشته و همیشه بر لبان وی بوسه می‌زدند.

امام جمعه اهل‌سنت آق‌قلا از امام حسین(ع) به‌عنوان محور وحدت مسلمانان دانست و افزود: ارادت اهل‌سنت به اهل‌بیت(ع) و به‌ویژه امام حسین‌(ع) زبانزد است تا جایی که بسیاری از شاعران سنی مذهب اشعاری را در مدح و مناقب آن امام همام سروده‌اند.

امام جمعه اهل‌سنت آق‌قلا با بیان‌ اینکه تکریم اهل‌بیت‌(ع) نقطه اشتراک مذاهب شیعه و سنی است، اظهار کرد: امام حسین‌(ع) محبوب دل‌ها است و در دل‌های همه مسلمانان جای دارد. خوشا به حال کسی که قلبش مالامال محبت امام حسین(ع) باشد و همیشه عشق او را در دل داشته باشد.

آخوند عبدالغفور چرکزی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اینچه‌برون در گفت‌وگو با ایکنا گفت: افتخار ما اهل‌سنت این است که محب اهل‌بیت‌(ع) هستیم و اهل‌بیت‌(ص) را از جان شیرین خود بیشتر دوست داریم. افتخار ما اهل‌سنت این است که اسامی اهل بیت(ع) در منزل هر یک از ما وجود دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اینچه‌برون با بیان‌ اینکه ذکر فضایل اهل‌بیت(ع) عبادت است، تصریح کرد: امام حسین‌(ع) شخصیتی است که می‌تواند بین جامعه اسلامی الفت و محبت و اتحاد و یکپارچگی حاکم کند.

آخوند چرکزی با بیان‌اینکه اهل‌بیت‌(ص) تمام بی‌حرمتی‌ها و مصائب را به جان خریدند تا راه و رسم و سنت نبی اکرم‌(ص) زنده بماند، افزود: ما اهل‌سنت در روز عاشورا با پختن انواع نان و طعام، صدقه دادن به فقرا و نیازمندان، قرائت قرآن و تسبیحات و روزه گرفتن، ثواب این کارها را به روح مطهر شهدای کربلا و امام حسین (ع) نثار می‌کنیم.

عبدالباسط آخوند قره‌باش، مدیر حوزه علمیه عرفانی صوفی شیخ دارکلاله در گفت‌وگو با ایکنا تصریح کرد: امام حسین‌(ع) متعلق به شیعه یا سنی نیست بلکه متعلق به همه مسلمانان است. هر مسلمانی باید عشق و محبت امام حسین‌(ع) را در زندگی داشته باشد و براساس زندگی آنها، زندگی خود را بگذراند.

مدیر حوزه علمیه عرفانی صوفی شیخ دارکلاله با بیان‌ اینکه اهل‌سنت هرساله با برپایی مواکب حسینی در مرزهای عراق ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان می‌دهند، گفت: پیاده‌روی اربعین یکی از مناسک عظیم مسلمان است که مردم اهل‌سنت هم در کنار سایر مسلمان جهان در این مناسک عظیم شرکت کرده و خدمت‌رسانی به به زائران امام حسین(ع) را ثواب می‌دانند.

انتهای پیام
captcha