شکوه راهپیمایی اربعین خاری به چشم دشمنان است
کد خبر: 4167561
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲

شکوه راهپیمایی اربعین خاری به چشم دشمنان است

امام جمعه موقت یزد با اشاره به حضور بیش از 22 میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: این عظمت و شکوه حسینی در رسانه‌های خارجی دیده نشد چرا که خاری به چشم دشمنان و منافقان است.

سید ناصر محمدی، امام جمعه موقت یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سید ناصر محمدی، امام جمعه موقت یزد، امروز، 17 شهریورماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تسلیت ایام رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به اینکه هنگامی که پیامبر اکرم(ص) در بستر بیماری بودند، فتنه‌هایی رقم خورد گفت: فتنه، آزمایش الهی است و پیامبر اکرم (ص) در این زمینه فرمودند: «فتنه‌ها مانند شب تاریک پیش روی مردم قرار دارد که یکی بعد از دیگری خواهد آمد و عده زیادی در این فتنه‌ها شکست می‌خورند.»

وی با اشاره به حدیث ثقلین اظهار کرد: طبق این حدیث شریف پیامبر اکرم(ص) دو شی گرانبها یعنی قرآن و عترت را برای ما باقی می‌‌گذارند و تأکید می‌‌کنند که این دو در کنار هم سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها را تأمین می‌‌کنند و لذا تا زمانی که مسلمانان به این دو عمل کنیم، گمراه نخواهیم شد. 

امام جمعه موقت یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 17 شهریور گفت: این روز یکی از بزرگترین روزهای تاریخ انقلاب بود که رژیم شاهنشاهی مردم بسیاری را به شهادت رساند. در واقع کشتار میدان ژاله تهران در 17 شهریور 1357، یکی از غمبارترین حوادث ماه‌های پایانی رژیم سلطتنی محمدرضا پهلوی بود که به گمان بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی داخلی و خارجی انقلاب اسلامی ایران، بزرگترین ضربه را به بدنه رژیم شاهنشاهی زد. کشتار آن روز در میدان ژاله باعث اوج‌گیری فرایند انقلاب اسلامی و یکسره شدن کار انقلابیون با رژیم شاه شد. در واقع این رویداد مسیری بی‌بازگشت را در برابر رژیم طاغوتی قرار داد که نهایتاً منجر به وقوع انقلاب اسلامی 57 شد.

وی، وفات آیت‌الله سید محمود طالقانی، اولین امام جمعه تهران و یاد و خاطره آیت‌الله مدنی دومین شهید محراب را گرامی داشت و گفت: برای برپایی نماز جمعه هزینه‌های زیادی پرداخت شده و این مردم بودند که نمازجمعه را نگه داشتند و نگه خواهند داشت. 

محمدی با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم راهپیمایی اربعین حسینی بیان کرد: خوشبختانه اربعین به خوبی برگزار شد و جای افتخار است بیش از ۲۲ میلیون نفر از ۱۰۰ کشور مختلف جهان در این مراسم حضور یافتند و این حماسه بزرگ را آفریدند. در واقع مردم این حماسه بزرگ را خلق کردند و این عظمت و شکوه حسینی در رسانه‌های خارجی دیده نشد چرا که خاری در چشم دشمنان است.

انتهای پیام
captcha