اقدامات فرهنگی ماندگار و تأثیرگذار است
کد خبر: 4168874
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷

اقدامات فرهنگی ماندگار و تأثیرگذار است

مدیر مؤسسه خانه فرهنگ حجاب گرگان با بیان اینکه اقدامات فرهنگی ماندگار و تأثیرگذار است، گفت: برگزاری کارگاه‌های دائمی عفاف و حجاب در خانه‌های فرهنگ، برگزاری کلاسهای دف برای دختران محجبه و برگزاری کارگاه شادی برای بانوان با هدف تزریق امید و نشاط و … از جمله اقدامات صورت گرفته توسط خانه حجاب گرگان است.

حاجی قاسمی مدیر مؤسسه خانه فرهنگ حجاب گرگان

عطیه حاجی‌قاسمی، مدیر مؤسسه خانه فرهنگ حجاب گرگان در گفت ‎و گو با ایکنا گلستان به تشریح برنامه‌های این مؤسسه و به علت نامگذاری این مرکز به خانه فرهنگ حجاب گفت: به پیشنهاد فرزند یکی از مدیران سازمان فرهنگی ورزشی گرگان و عدم خانه فرهنگ در این منطقه، تأسیس این مرکز در مهد قرآن کلید خورده و این مرکز به خانه فرهنگ حجاب نامگذاری شد.

مدیر مؤسسه خانه فرهنگ حجاب گرگان به صدور مجوز خانه فرهنگ در اواخر سال 98 اشاره و بیان کرد: همزمانی تأسیس این مرکز با بیماری منحوس و همه گیری کرونا منجر شد کارهای فرهنگی در این مدت تعطیل شده و بعد از یک وقفه زمانی یکساله در سال 99 مجدداً فعالیت‌ها از سرگرفته شود.

حاجی‌قاسمی عدم تخصیص بودجه را مانعی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی دانست و افزود: با رایزنی‌های انجام شده حدود 3 میلیارد تومان بودجه برای فعالیت فرهنگی به تخصیص داده شد، اما در حال حاضر به دلیل تغییر ساختار به‌وجود آمده در دستگاهای اجرایی، لذا با طرح‌هایی که بار مالی داشته موافقت نمی‌شود.

وی به اقدامات شاخص صورت گرفته در خانه فرهنگ عفاف پرداخت و تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های دائمی عفاف و حجاب در خانه‌های فرهنگ، برگزاری کلاسهای دف برای دختران محجبه و برگزاری کارگاه شادی برای بانوان با هدف تزریق امید و نشاط و فراهم کردن محیط امن برای آنان و بهره‌گیری از آنان در ایام مناسبتی در دانشگاه و محافل از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این مرکز بوده است.

مدیر مؤسسه خانه فرهنگ حجاب گرگان به اقدامات فرهنگی و اجتماعی در حوزه خانواده اشاره و اظهارکرد: طرح حقوق بانوان برای آگاهی بخشی بانوان را در دی سال 1400 آغاز کرده که در 4 جلسه به صورت دوره‌ای با سرفصل‌های حقوق بانوان در زمان ازدواج، وفات همسر و حقوق بانوان در مشکلات زناشویی پوشش داده می‌شود.

حاجی‌قاسمی به طرحهای ترویج حجاب و عفاف در خانه فرهنگ حجاب اشاره کرد و گفت: طرح اتوبوس دختران کافه دل با همکاری دو گروه جهادی با محوریت آگاهی از چالش‌های ذهنی دختران و برپایی سه شنبه‌های مهدوی در پارک شهر گرگان، برپایی پویش نقاشی کودکان در ده موضوع با سنین متفاوت در زمینه‌ عفاف و حجاب از جمله طرح و اقدامات این خانه فرهنگ است.

انتهای پیام
captcha