عقد ۱۱۰ هزار سند اجاره جدید موقوفات در مازندران
کد خبر: 4171741
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

عقد ۱۱۰ هزار سند اجاره جدید موقوفات در مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: طی سال‌های اخیر حدود ۱۱۰ هزار سند اجاره موقوفات در استان منعقد شد که افزایش عواید موقوفات استان را به دنبال داشته است.

عکس عقد ۱۱۰ هزار سند اجاره جدید موقوفات در مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی، ششم مهرماه در دیدار مدیران اوقاف با نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در سال‌های اخیر حدود ۱۱۰ هزار سند اجاره موقوفات در استان منعقد شد، خدا را شاکریم که با وجود هجمه‌هایی که معاندین و دشمنان علیه نهاد مقدس وقف دارند، این مهم محقق شد.

وی از ثبت ۳۱۲ وقف جدید در استان خبر داد و افزود: واقفی داریم که ساختمانی در شهرستان نور به همراه مجتمع تجاری عروس دریا را برای بچه‌های یتیم کل کشور باعنوان بچه‌های آسمان وقف کرده است.

حیدری جناسمی با اشاره به وقوع وقف‌های جدید در استان تصریح کرد: وقف زمین کشاورزی برای کشف واکسن بیماری‌های جدید و ناشناخته اولین وقف بی‌نظیر در کشور بوده است، همچنین بعد از شهادت شهید فخری‌زاده فردی از منطقه چمستان نور، کارخانه شالیکوبی و زمین کشاورزی به متراژ سه هزار متر مربع را برای تبدیل انرژی هسته‌ای وقف کرد، در شهرستان بهشهر دکتر ملک‌پور، پنج طبقه ساختمان را برای درمان کودکان نارس و بیمار وقف کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اوقاف در امور عمرانی اجرای ۴۳۶ پروژه در بقاع متبرکه و آستان مقدس را در حال انجام دارد، در سال‌های اخیر ۳۰ پروژه عمرانی موقوفات به ارزش چهار هزار میلیارد ریال کلنگ‌زنی شده و اکنون هم حدود ۱۰ طرح سرمایه‌گذاری در حال اجراست و خاطرنشان کرد: افزایش دوبرابری درآمدهای اوقاف مازندران در شش‌ماهه سال جاری داشته‌ایم و بعد از شیوع کرونا ۲۱۵ هزار سبدهای معیشتی در سطح استان توزیع کردیم، طرح «یار دوازهم» نیز همچون طرح افق را داریم.

وی اظهار کرد: وقف ده‌ها تجهیزات پزشکی مختلف، حمایت از تولید در بخش کشاورزی با مدیریت ۴۰۰هزار هکتار زمین، فعالیت‌های فرهنگی، استقرار موکب اوقاف و معرفی آن به‌عنوان موکب شاخص با توزیع شش‌هزار بسته در طول شبانه‌روز، اعزام زائراولی‌ها به حرم امام رضا(ع)، اعزام ۷۴ زائر اولی به کربلا، اهدای زمین برای اجرای طرح نهضت ملی در شهرهای گلوگاه و آمل، آزادی ۸۰ زندانی غیرعمد، اهدای جهیزیه به ارزش پنج میلیارد تومان، ساخت زائرسرا، ایجاد تحولات در سطح بقاع متبرکه از جمله فعالیت‌های انجام شده اوقاف و امور خیریه استان است.

حیدری جناسمی ادامه داد: متاسفانه بحث بیمه خادمین در اواخر دولت قبلی قطع شد و به‌صورت آزاد پرداخت می‌شود و این موضوع در بحث باز بودن مساجد بین راهی اختلال ایجاد کرده است که درخواست پیگیری داریم.

انتهای پیام
captcha