دشمنان اسلام کرامت خانواده را هدف قرار دادند
کد خبر: 4171928
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱

دشمنان اسلام کرامت خانواده را هدف قرار دادند

امام جمعه یزد گفت: دنیا علیه کرامت و اصالت خانواده می‌‌جنگد زیرا خانواده اجتماع کوچکی است که رشد انسان از آنجا شروع می‌شود بنابراین دشمنان اسلام کرامت خانواده را هدف قرار داده‌اند.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، امروز، هفتم مهرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید به تفسیر آیات و روایاتی که به اکرام اولاد تأکید دارد، پرداخت و گفت: اکرام اولاد به این معناست که در تربیت و ادب او به نحوی بکوشیم که بنده صالح خدا و بنده مفیدی برای جامعه و یاور جامعه اسلامی باشد.

وی ادامه داد: بهترین حرکت و خدمت به فرزندان این است که آنها را با خدا آشنا کنیم، اگر فرزند ما با خدا آشنا شد و هویت خدایی پیدا کرد، شخصیت و عظمت پیدا می‌کند و در کسب علم و تقوا جدیت به خرج می‌دهد و به خدمتگزار جامعه تبدیل می‌شود.

ناصری با تأکید بر اینکه دین اسلام بر تربیت فرزندان با سه ویژگی مهم شامل دوستی خدا، دوستی پیامبر و محبت اهل بیت(ع) تأکید دارد، افزود: پدر و مادر با رفتار و منش خود نسبت به دوستی خدا و پیامبر و اهل بیت(ع) و احساس مسئولیت در این زمینه، دنیا و آخرت فرزندان خود را بیمه می‌کنند.

وی با بیان اینکه خدا پیامبر اسلام(ص) را با صفت «إِنَّكَ لَعَلَىٰ خُلُقٍ عَظِيمٖ» معرفی کرده است، گفت: ما موظف هستیم هم در گفتار و هم در عمل از پیامبر اکرم(ص) پیروی کنیم و رفتار، اخلاق، تواضع، صبوری و رفتارهای متواضعانه پیامبر(ص) را سرلوحه خود قرار دهیم. اگر محبت خدا را داریم، باید محبت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را نیز داشته باشیم و در مسیر اطاعت او قرار گیریم آنگاه خدا ما را در مسیر هدایت و کمال قرار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه ریشه همه انحرافات، انحراف از مسیر محبت پیامبر(ص) است و اگر مسلمانان در صدر اسلام از مسیر پیامبر خارج نشده بودند و به حرف پیامبر عمل کرده بودند، امروز با این مشکلات مواجه نمی‌شدیم، افزود: اگر محبت بین مردم و اهل بیت(ع) یا محبت بین مردم و رسول خدا(ص) وجود داشته باشد، هرگز مخالفت خدا و رسول خدا و اهل بیت را نخواهیم کرد.

وی خطاب به مدارس و معلمان بیان کرد: این فرزندان امانات الهی در دست شما هستند، آنها را به دست فضای مجازی و دشمنان خدا نسپارید زیرا آنها می‌خواهند انسان را از فطرت خود دور کنند. قرائت قرآن و آشنا کردن فرزندان با قرآن کریم، یکی از مهمترین وظایفی است که والدین و معلمان بر عهده دارند زیرا قرآن دستور کمال انسانی و کتاب الهی است.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت خانواده اظهار کرد: دنیا علیه کرامت و اصالت خانواده می‌‌جنگد زیرا خانواده اجتماع کوچکی است که رشد انسان از آنجا شروع می‌شود، بنابراین روابط انسانی و عاطفی در آن بسیار حائز اهمیت است و خانواده‌های سالم اجتماع سالم را شکل می‌دهند. امروز متأسفانه خانواده‌های ما هم از نظر بهداشت و تغذیه و هم از نظر عاطفی تحت تأثیر فرهنگ غرب هستند اما باید توجه داشته باشیم رشد انسانی از رشد در خانواده آغاز می‌شود.

انتهای پیام
captcha