بهره‌مندی ۱۰۰۰ خانواده زندانی نیازمند آذربایجان غربی از بن خرید یک میلیون تومانی
کد خبر: 4173916
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱

بهره‌مندی ۱۰۰۰ خانواده زندانی نیازمند آذربایجان غربی از بن خرید یک میلیون تومانی

یک هزار بن خرید یک میلیون تومانی با همکاری دادگستری کل آذربایجان غربی در اختیار خانواده‌های نیازمند زندانی قرار گرفت.

جلسه مشترک ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ۱۶ مهر جلسه مشترک ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان استان در سالن جلسات کانون اصلاح و تربیت ارومیه با حضور ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان، مجیدی دادستان مرکز استان و اعضای ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان استان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این جلسه با تقدیر از این اقدام خداپسندانه، این کار نیک را نشان از توجه ویژه این خیر بزرگوار به مقوله زندان، زندانی و آسیب‌هایی که آنها را تهدید می‌کند دانست و گفت: خانواده زندانیان جزو اقشار آسیب‌پذیری هستند که یکی از اعضای آنها که اغلب سرپرست و نان‌آور است به دلیل ارتکاب بزه در یک روند قانونی وارد زندان شده‌ است.

ناصر عتباتی ادامه داد: اخلاق، انسانیت، دین، شرع و سابقه تاریخی و تمدنی ما، نظام حقوقی ما را متفاوت‌تر از سایر نظام‌های حقوقی دنیا کرده چرا که زندانبانی اسلامی دنبال اصلاح، تربیت و بازاجتماعی کردن زندانی بوده و این وجه بارز نظام قضایی کشور اسلامی ما با سایر نظام‌های حقوقی دنیا که ادعای حقوق بشری دارند است.

وی با تجلیل از تمامی خیران و فعالان بخش خصوصی که با کمک‌های نقدی و فراهم کردن زمینه اشتغال زندانیان دستگاه قضایی را در امر اصلاح این قشر جامعه کمک می‌کنند گفت: اینگونه کارهای نیک گام بزرگی برای فرهنگ‌سازی کمک به نیازمندان، خصوصاً نیازمندانی که در بند هستند بوده و امیدواریم با همت و پشتیبانی همه بتوانیم این فرهنگ بزرگ منشی و فتوت را نهادینه کنیم.

عتباتی با اشاره به صدور آراء جایگزین حبس با مبلغ ریالی بیش از ۳۵ میلیون ریال در شش ماهه اول سال جاری از سوی محاکم استان این آراء را کمک به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و در راستای اصلاح مجرمان دانست.

اغلب جرائم متاثر از مشکلات اقتصادی است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: متاسفانه امروزه بسیاری از جرایمی که در جامعه رخ می‌هد متاثر از مشکلات اقتصادی و معیشت محور هستند و این کمک‌های خیران کمک بزرگی برای جلوگیری از آسیب‌هایی است که خانواده زندانیان را می‌تواند گرفتار کند است.

حسین مجیدی تصریح کرد: کمک به زندانیان نیازمند کمک به یک خانواده است و در این راه خیران نقش مهمی دارند و خوشبختانه در جشن‌های گلریزان نیز آنها به این وظیفه خیرانه خود به خوبی عمل کردند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از افراد زندانی به خاطر ناتوانی در پرداخت بدهی و سایر مشکلات اقتصادی اسیر بند زندان شده‌اند که با همت خیران و بخشش شاکیان زمینه آزادی آنها می‌تواند فراهم شود.

برگزاری ۳۲ جشن گلریزان 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی نیز ضمن تجلیل از توجه ویژه مجموعه مدیریت دادگستری استان و در رأس آن دکتر عتباتی و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به امور زندان و زندانیان و تاثیر اقدامات ارزشمند آنها در جذب کمک‌های مردمی گفت: امسال با میزان کمک‌های مردمی به زندانیان جرائم غیرعمد استان افزایش داشته است که جای تقدیر دارد.

مراد فتحی افزود: در نیمه نخست سال جاری مردم استان ۲۵۲ میلیارد و ۸۶۰ میلیون و ۷۰ هزار و ۱۰۷ ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به ستاد دیه کمک مالی کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری ۳۲ جشن گلریزان در سطح استان افزود: برگزاری این جشن‌ها نقش مهمی در جذب کمک‌های مردمی داشته و امسال نیز شاهد افزایش کمک‌های مردمی در این جشن‌ها بودیم.

مدیر ستاد دیه آذربایجان غربی ادامه داد: در کنار کمک‌های مردمی، ستاد دیه کشور نیز ۳۴ میلیارد و ۸۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال هم به ستاد دیه استان کمک کرده است.

در پایان این آیین به تعدادی از خانواده‌های نیازمند زندانیان بن‌های خرید کالای یک میلیون تومانی اهدا شد.

لازم به ذکر است هزار بن خرید کالای یک میلیون تومانی از سوی یکی از خیران آذربایجان غربی با هماهنگی دادگستری کل استان برای خانواده‌های زندانیان نیازمند تهیه شده بود.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha