استعفا در هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی
کد خبر: 4174520
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳

استعفا در هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی

نایب‌رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استعفا داد.

استعفا

به گزارش ایکنا، طی متن منتشر شده از سوی رحیم قربانی، نایب رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، وی از هیئت مدیره استعفا داد. این متن بدین شرح است؛

«ریاست و اعضای محترم هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت

سلام علیکم

با احترام؛ اینجانب به دلیل قانون‌شکنی‌های متعدد در برگزاری مجمع عمومی و انتخابات هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت توسط برخی از اعضا و تحریک و اصرار برای حرکت در این مسیر بی‌قانونی و نیز عدم برخورد دستگاه‌های مسئول و حتی همراهی در این مسیر قانون‌گریزی، اینجانب استعفای خود را از هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت اعلام و از درگاه الهی، ساحت مقدس قرآن کریم و اهل‌بیت(ع) و نیز همه خادمان و فعالان با اخلاص در مؤسسات قرآنی مردمی به جهت کم‌کاری‌ها و قصورات و فرصت‌سوزی‌ها، عذرخواهی می‌کنم.

رحیم قربانی

۱۸ مهرماه ۱۴۰۲»

یادآور می‌شود، مجمع عمومی و انتخابات دومین دوره هیئت مدیره اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، ۱۳ مرداد 1402 با دعوت از ۲۰۶ نفر از مدیران و نمایندگان موسسات قرآنی(برابر سهمیه هر استان به ازای تعداد موسسات) در سالن آمفی تئاتر دانشگاه امیرکبیر برگزار شد که به دلیل برخی از ابهامات و نامه‌ مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها به مدیران ارشد دستگاه‌های قرآنی و درخواست تأخیر در زمان برگزاری این مجمع، مجمع با حضور 52 نفر، به حد نصاب نرسید و انتخاباتی انجام نشد.

ازجمله مواردی از این ابهامات و تخلفات مداخلات بیرونی افراد غیر مسئول و پاره‌ای از موارد جانبداری برخی از دستگاه‌ها، برخی بی‌قانونی‌ها و عدول از ضوابط برخلاف اساسنامه اتحادیه، عدم حضور ناظران بی‌طرف از دستگاه‌های اجرایی به منظور جلوگیری از بروز ابهامات برای شرکت‌کنندگان در مجمع عمومی و بازبینی و تجدید نظر در کاندیداهای رد صلاحیت شده اعلام شده است.

برابر اساسنامه اتحادیه کشوری، این مجمع باید دوهفته بعد با رعایت قانون حد نصاب (یک سوم اعضا) برگزار می‌شد و اگر در دومین بار نیز به حد نصاب نمی‌رسید در سومین جلسه با هر تعدادی، رسمیت می‌یافت و در این مدت هیئت مدیره فعلی اتحادیه کشوری صفر تا صد برگزاری این مجمع را تصمیم‌گیری می‌کند.

اما زمان مجمع دوم به دلیل مصادف شدن این ایام با اربعین حسینی و روزهای پایانی ماه صفر و سفر برخی از اعضای هیئت مدیره به عتبات عالیات و مشهد مقدس به تأخیر افتاد. طی آخرین پیگیر‌ی خبرنگار ایکنا از مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت مشخص شد که «نامه‌ای از سوی مهدی محمدی، دبیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی که منجر به خروج از بن بست اختلاف نظرات از تفسیر اساسنامه می‌شود،ارشاد شده است که براساس محتوای این نامه، تصمیم‌گیری درباره این اختلاف‌نظر و چالش باید در مجمع عمومی ـ عادی اتحادیه انجام شود».


بیشتر بخوانید:


بنابر این طی بیست و دومین جلسه هماهنگی مدیران عامل اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان‌ها دو زمان ۲۶ آبان‌ماه و سوم آذرماه برای مجمع بعدی پیشنهاد شد که قطعی کردن یکی از این دو زمان در جلسه فوق‌العاده هیئت مدیره انجام خواهد شد. 

انتهای پیام
captcha