نزدیک به 43 هزار خانوار سالمند تحت پوشش کمیته امداد مازندران قرار دارند
کد خبر: 4174827
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱

نزدیک به 43 هزار خانوار سالمند تحت پوشش کمیته امداد مازندران قرار دارند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان  اینکه 79 هزار و 727 خانوار تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: از این تعداد، 42 هزار و 955خانوار سالمند هستند.

42 هزار و 955خانوار سالمند تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند

به گزارش ایکنا مازندران، به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امدادامام(ره)، سید موسی عمادی ترکامی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد مازندران از اجرای آیین ویژه تکریم سالمندان تحت حمایت این نهاد خبر داد و گفت: در هفته نکوداشت سالمندان، مراسم تکریم 320 نفر سالمند تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی  مازندران، با شعار « کرامت بخشی به سالمندان ،تکریم سالمندان، نشاط اجتماعی» با حضور مدیر کل کمیته امدادامام(ره) مازندران به همراه معاونان و مسئولان شهرستانی در مجتمع فرهنگی تربیتی شهید رجایی فریدونکنار برگزار شد.

 وی با تاکید به اینکه در دین اسلام تکریم سالمندان جایگاه ویژه‌ای دارد و تکریم و قدردانی از خدمات سالمندان رسالت و وظیفه همگانی است افزود: این آیین با پرچم گردانی پرچم حرم امام حسین(ع)، همراه با مدیحه سرایی، اجرای گروه موسیقی سنتی ،برگزاری برنامه ها و مسابقات فرهنگی شاد، تجلیل ویژه از سالمندان بالای 80 سال و برپایی میزخدمت پزشکی ویژه بیماران دیابتی، برای چکاپ فشار خون، قند خون و ... ابه اجرا در امد.

عمادی تصریح کرد: دکتر جلاهی، مدیر کل بیمه سلامت، در این آیین توضیحاتی در خصوص شرایط زندگی و سلامتی در دوران سالمندی و اطلاعات و هشدارهای لازم در این خصوص به سالمندان ارائه کرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه 79 هزار و 727 خانوار تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: از این تعداد، 42 هزار و 955خانوار سالمند هستند.

وی اظهار کرد: طی شش ماهه گذشته خدمات درمانی به سالمندان بیمار، تسهیلات ودیعه مسکن ویژه مستاجران، وام کارگشایی برای حمایت از ایشان، تامین اقلام مورد نیاز مانند: سمعک، عصا، پوشینه، ویلچر و... ارائه شده است.

عمادی ادامه داد: در پایان این آیین به سالمندان شرکت کننده، بسته بهداشتی به همراه کارت هدیه  500هزار تومانی وهمچنین  به 10نفر نیز دستگاه فشارسنج دیجیتال اهدا شد.

انتهای پیام
captcha