حمایت متولیان فرهنگی در ارتقای کیفیت فعالیت‌های قرآنی اثرگذار است
کد خبر: 4177799
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

حمایت متولیان فرهنگی در ارتقای کیفیت فعالیت‌های قرآنی اثرگذار است

مدیر خانه قرآن شهری مشکات گرگان حمایت متولیان فرهنگی را در ارتقای کیفیت فعالیت‌های قرآنی اثرگذار دانست و گفت: کمبود امکانات کاهش کار فرهنگی را به همراه دارد، لذا حمایت‌های مالی و معنوی مسئولان از مراکز قرآنی، علاوه بر جذب افراد، زمینه رشد و شکوفایی مؤسسات را به ارمغان خواهد آورد.

مهقانی مدیر خانه قرآن مشکات گرگانرقیه مهقانی، مدیر خانه قرآن شهری مشکات گرگان، در گفت‌ و گو با ایکنا از گلستان گفت: این مرکز در سال 1397 شروع به فعالیت کرده و در حال حاضر با تربیت 250 قرآن‌آموز در کنار کلاس‌های قرآن اعم از روخوانی و روانخوانی، تجوید، ترتیل و... کلاس‌های علمی و فرهنگی نیز برگزار می‌شود.

مدیرخانه قرآن شهری مشکات گرگان به منویات مقام معظم رهبری در تربیت 20 میلیون حافظ قرآن اشاره و اظهار کرد: از سال 99 کلاس حفظ قرآن در این مرکز شروع به فعالیت کرده و در حال حاضر 9 نوجوان حافظ در این کلاس فعالیت داشته که با توجه به شیوع کرونا این روند تا حدودی متوقف شد اما در حال حاضر به تعداد حفاظ و علاقمندان به حفظ قرآن افزوده شده است.

مهقانی با بیان اینکه هدف اصلی هر مرکز قرآنی ترویج معارف قرآن و در مرتبه بالاتر عمل به قرآن است، ادامه داد: اگر چه تمایل خانواده‌های مذهبی و متدین به سمت کلاس‌های قرآنی بیشتر از سایر افراد دیگر است، اما بارها مشاهده کردیم که نور قرآن و فیوضات الهی محدود به قشر خاصی نبوده و تنها حضورِ افراد در این مراکز زمینه‌ای برای جذب افراد با تمام سلایق فراهم کرده است.

وی به استقبال بی‌نظیر خانواده‌ها برای شرکت در کلاس‌های قرآنی اشاره کرد و افزود: کودکان و نوجوانان امانتی ارزشمند و گرانقدر برای ما بوده، لذا ما با هدف لذت بردن افراد از قرآن و انتخاب معلم‌های متدین، متخصص و توانمند، تلاش خواهیم کرد تا رسالت خود را به نحواحسن انجام دهیم.

مدیر خانه قرآن شهری مشکات گرگان حمایت متولیان فرهنگی را در ارتقاء کیفیت فعالیت‌های قرآنی اثرگذار دانست، و افزود: کمبود امکانات کاهش کار فرهنگی را به همراه دارد، لذا حمایت‌های مالی و معنوی مسئولان از مراکز قرآنی، علاوه بر جذب افراد، زمینه رشد و شکوفایی مؤسسات را به ارمغان خواهد آورد.

مهقانی به آیه 20 سوره مبارکه جاثیه اشاره کرد و گفت: در تفسیر این آیه آمده است: «قرآن سفره خانه خداست، هر جا که این مائده آسمانی را باز می‌کنیم، لقمه معرفت آماده است، همه دعوت هستید تا پای این سفره بنشینید و نور نوش جان کنید.» لذا ما همواره با توکل بر خدا و لطف حق و با وجود مشکلات این مسیر نورانی را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام
captcha