جهاد رسانه‌ای مقابل رژیم صهیونیستی ‌به موازات جنگ نظامی است
کد خبر: 4180303
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
در بزرگداشت شهدای خبرنگار جبهه مقاومت بیان شد

جهاد رسانه‌ای مقابل رژیم صهیونیستی ‌به موازات جنگ نظامی است

خواهر شهید «حجت‌الاسلام موسوی»، دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان با بیان اینکه خبرنگاران در جریان مقابله با رژیم صهیونیستی به جهاد با کلمه مشغول‌اند و این جهاد به موازات جنگ نظامی است، گفت: خبرنگارانی که می‌خواهند صدای مقاومت باشند به دو عنصر ایمان و ثبات نیاز دارند. 

سیده هدی موسوی، خواهر شهید حجت الاسلام و المسلمین موسوی، دبیرکل پیشین حزب الله لبنانبه گزارش ایکنا از خوزستان، سیده هدی موسوی، خواهر شهید حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی، دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهدای خبرنگار جبهه مقاومت که پیش از ظهر امروز، 15 آبان در سالن‌ همایش‌‎های گیت بوستان اهواز برگزار شد، ضمن قدردانی از برگزاری این همایش با اشاره به آیه قرآن کریم: «قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنْصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِينَ» (توبه، 14) گفت: به مردم مقاوم و قهرمان فلسطین، همینطور به مردم مقاوم ایران، لبنان، یمن و عراق درود می‌فرستیم و به روح شهیدانی که با خون خود بزرگترین حماسه‌های قهرمانانه را به جهانیان صادر و امت اسلامی را سربلند کردند درود می‌فرستیم. همچنین شهدایی که در مسیر آزادسازی قدس بر خاک افتادند و خانواده‌های آنان که عزیزان خود را در راه حق تقدیم کردند، گرامی‌ می‌داریم.


بیشتر بخوانید:


وی با اشاره به صحنه خونین فلسطین در این روزها اظهار کرد: ما جرایم وحشیانه رژیم صهیونیستی از بمباران و کشتار مردم غزه را محکوم می‌کنیم؛ جرایمی که نشانگر خوی درنده این دشمن بی‌رحم است و این چیزی است که آمریکا می‌خواهد. امروز روشن شده است که این دشمن حتی خبرنگاران و اصحاب رسانه که صدای خود را برای بیان حقیقت و مظلومیت غزه بلند می‌کنند، مورد هدف قرار می‌دهد.

خبرنگاران صدای مقاومت باشند

موسوی با بیان اینکه خبرنگاران به جهاد با کلمه مشغول‌اند و این جهاد به موازات جنگ نظامی است و کم اهمیت‌تر از آن نیست، گفت: همانطور که افراد مقاومت در جنگ نظامی نیازمند ایمان و ثبات هستند، خبرنگارانی که می‌خواهند صدای مقاومت باشند نیز به این دو عنصر یعنی ایمان و ثبات نیاز دارند. 

خواهر شهید موسوی با اشاره به اهمیت جهاد در برابر تلاش غرب در شکستن ارزش‌ها، اراده و انسانیت امت اسلامی گفت: حملات وحشیانه رژیم اسرائیل علیه زنان و کودکان نشان می‌دهد که این گروه برای آنها خطرساز هستند. تحلیل آنها این است که این کودکان در آینده به افراد مقاومت تبدیل می‌شوند و زنان نیز باید کشته شوند چرا که کودکان را برای مقاومت پرورش می‌دهند. برای پایان دادن به این توطئه باید مبارزه کنیم و همه نیرو و توان خود را به کار گیریم؛ همچنانکه خدای متعال فرمود: «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» (انفال، 60)  و این لازمه جهاد و مبارزه نظامی، فکری، فرهنگی و رسانه‌ای است.

رژیم صهیونیستی درمانده و عاجز شده است

موسوی در ادامه گفت: راز نیرومندی ما امروز، مقاومت است و خاستگاه نیرومندی ما تمسک به مسیر امام حسین(ع) است که امروز در نهضت امام خمینی(ره) تجسم یافته است. نیروی ما به پشتوانه انقلاب امام خمینی(ره) است که مؤسس نخست قضیه فلسطین است و روحیه مبارزه و مقاومت را در کالبد امت‌ها دمید. تلاش‌های نیروهای مقاومت در همه میدان‌ها به برکت امام خمینی(ره) است؛ امامی که آمریکا را شیطان بزرگ توصیف کرد. همچنین امام موسی صدر که می‌فرمود: «از فلسطین با عمامه و محراب و منبرم حمایت می‌کنم و بازگشت به فلسطین، بازگشت به نماز و ایمان و دعا است و اگر برای جنگ با این دشمن، سلاحی نمی‌یابید، پس با ناخن‌هایتان با آنها مبارزه کنید.»

وی با بیان اینکه همه ما آماده مقابله با دشمن آمریکایی و صهیونیستی هستیم، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در حالی ما را تهدید می‌کند که امروز در مقابل یک کودک فلسطینی که قرآن به دست گرفته است، درمانده و عاجز است. این دشمن در برابر کودکی که یک دستش قطع و دست دیگرش به علامت پیروزی بالاست، عاجز است. این دشمن وحشی در شکستن اراده مردمی که گرسنه و تشنه روی سنگ‌ها می‌خوابند درمانده است. مردمی که حاضر نیستند سرزمین خود را ترک کنند و معتقدند خون، بهای آزادی است.

این خواهر شهید ادامه داد: پیروزی امت اسلامی آغاز شده است؛ از آنجا شهید در زندگی ما به یک مدرسه تبدیل شده است. شهدا فرزندان این امت هستند. شهید با اخلاص و فنای فی‌الله خود حجت را بر ما تمام کرده‌اند. رؤیای شهید عباس موسوی که دغدغه همیشگی او قضیه فلسطین بود، آن بود که بر خاک فلسطین شهید شود و همین طور سردار شهید سلیمانی که مؤسس نخست طوفان الاقصی است. این شهدا و سایر شهیدان بر ما حجت هستند که هدفی جز آزادسازی مستضعفین و محرومین نداشتند.

وی با بیان اینکه چنانکه قدس آزاد شود، تمام بشریت آزاد خواهد شد، گفت: ما جوان ایرانی را که با بدن خود در مقابل سلاح‌های نظامی می‌ایستاد، فراموش نمی‌کنیم. جمهوری اسلامی همواره در مسیر حفظ دین و اسلام شهید تقدیم کرده است. جبهه مقاومت اسلامی از خلال هویت حسینی انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت. تمسک به رهبری واحد و مقاومت تنها راه شکست دشمن است.

مبارزه را تا آزادی قدس ادامه می‌دهیم

موسوی با بیان اینکه خیزش مردم در نقاط مختلف جهان نسبت به رژیم صهیونیستی پیروزی بزرگی برای ما است، گفت: ما نباید مردم خود را در فلسطین در این معرکه تنها بگذاریم. این معرکه، جنگ بین حق و باطل است؛ اگر پیروز شدیم، عزت و آزادی و انسانیت و کرامت به پیروزی رسیده است و قیمت زندگی بدون کرامت چیست؟ ما مانند حضرت اباعبدالله(ع) می‌گوییم: «انّی لَا أرَی المَوتَ إلاّ سَعادَةً وَ لَا الحَیاةَ مَعَ الظّالِمینَ إلاّبَرَماً؛ به راستی که من مرگ را جز سعادت نمی‌دانم، و زندگی با ستمکاران را جز ملال.» امام حسین(ع) شهید انسانیت و ارزش‌ها است. اگر مردم خود را مظلومانه به حال خود رها کنیم، در روز قیامت چه حرفی برای گفتن خواهیم داشت؟

خواهر شهید موسوی در پایان گفت: دشمن ما را با موشک‌ها و سلاح‌های خود می‌ترساند، او نمی‌داند که ما در مدرسه حضرت ابی عبدالله(ع) درس آموخته‌ایم. نمی‌داند مرگ برای ما یک عادت و کرامت ما از سوی خداوند در شهادت است. نمی‌داند امام حسین(ع) به ما یاد داده است جز در برابر خدا برای احدی زانو نزنیم. صهیونیست‌ها نمی‌دانند که قبر برای ما قصر است، نمی‌دانند ما به شهادت در راه خدا عشق می‌ورزیم. ما مبارزه خود را برای آزادی قدس ادامه می‌دهیم و به مردم فلسطین می‌گوییم که در حال ثبت بزرگترین صفحات تاریخ هستید. به اراده و عزم و خون شما، ملت‌ها بیدار می‌شوند و پیروزی محقق می‌شود. جهاد خود را ادامه دهید. همه قلب‌ها برای شما می‌تپد و از خداوند برای شما پیروزی طلب می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha