خشم مسلمانان کانادا از ترودو
کد خبر: 4188904
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸

خشم مسلمانان کانادا از ترودو

حمایت نخست وزیر کانادا از جنگی که رژیم صهیونیستی در غزه به راه انداخته، باعث شده است تا مسلمانان کانادایی از این رویکرد ترودو ناراضی باشند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه هلا کانادا، آخرین نظرسنجی منتشر شده توسط آباکوس دیتا در اوایل ماه دسامبر حاکی از کاهش محبوبیت حزب لیبرال در همه گروه‌های جمعیتی و در تمام مناطق کانادا از جمله کبک است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، محبوبیت ترودو همچنان رو به کاهش است که باعث می‌شود او نزد کانادایی‌ها احساس بدی ایجاد کند.

این کاهش محبوبیت با پاسخ‌های کانادایی‌ها در مورد اینکه اگر انتخابات امروز برگزار شود، به چه کسی رأی می‌دهند دیده می‌شود؛ زیرا 42 درصد پاسخ‌دهندگان پاسخ دادند که به محافظه‌کاران رأی می‌دهند، در حالی که 23 درصد گفتند که به لیبرال‌ها (حزب جاستین ترودو نخست وزیر کانادا) رأی می‌دهند و 19 درصد هم اعلام کردند که به حزب ملی دموکراتیک رأی می‌دهند.

از جمله دلایل کاهش محبوبیت ترودو و حزب لیبرال بین کانادایی‌ها به طور کلی هزینه‌های بالای زندگی، افزایش هزینه‌های مسکن، مراقبت‌های بهداشتی و تغییرات آب و هوایی است.

با این حال موضوعات دیگری مانند حمایت کانادا از جنگ اسرائیل در نوار غزه هم در این زمینه تأثیرگذار است. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا پس از عملیات طوفان الاقصی حمایت خود را از اسرائیل اعلام کرد.

وی در بیانیه‌ای نوشت: دوستان اسرائیلی ما، کانادایی‌ها با شما هستند. دولت کانادا آماده حمایت از شما و حمایت ما از مردم اسرائیل، تزلزل‌ناپذیر است.

حمایت بی قید و شرط ترودو و دولتش از اسرائیل و جنگ آن با غزه، نارضایتی کانادایی‌ها به ویژه مسلمانان را به همراه داشت. مسلمانان 4.9 درصد از جمعیت کانادا را تشکیل می‌دهند و اسلام که از سال 1871 در این کشور حضور دارد، سومین دین در کانادا است.

کانادایی‌ها، چه مسلمان و چه غیر مسلمان، بارها مخالفت خود را با حمایت دولت کانادا از اشغالگری و هدف قرار دادن غیر نظامیان در غزه ابراز کرده و خواستار آتش‌بس شده‌اند.

در اواسط اکتبر، گروهی متشکل از 23 نماینده فدرال کانادا از احزاب مختلف ـ به استثنای محافظه‌کاران ـ به ترودو نامه نوشتند و از او خواستند که خواستار آتش‌بس شود.

در این نامه آمده است: قوانین بین‌الملل روشن است: غیر نظامیان بی‌گناه و هرکسی که در درگیری شرکت نمی‌کند، تحت هیچ شرایطی نباید مورد حمله قرار گیرد، بلکه باید نجات داده شده و از او محافظت شود.

انتهای پیام
captcha