حکایت کمپین قرآنی بانوی آمریکایی مدافع فلسطین
کد خبر: 4190487
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵

حکایت کمپین قرآنی بانوی آمریکایی مدافع فلسطین

بانوی آمریکایی که تصمیم گرفت با راه‌اندازی کمپینی برای مقامات کاخ سفید قرآن ارسال کند می‌گوید که تحریم سیاستمداران در انتخابات پیش رو بهترین راه برای تغییر سیاست‌های آنها در مورد جنگ غزه است .

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، تری مامینی یک زن آمریکایی است که همواره در کلیپ‌ها یا عکس‌های خود با چفیه فلسطینی ظاهر می‌شود؛ او همیشه در مورد نسل‌کشی اشغالگران اسرائیل در غزه صحبت می‌کند.

تری 61 ساله حمایت از آرمان فلسطین را از انتفاضه در سال 1987 آغاز کرد و از زمان وقوع طوفان‌الاقصی برای کشف آنچه در فلسطین اشغالی و به ویژه غزه در حال وقوع است تلاش کرده است.

او کوشیده با استفاده از هر راه‌کاری، به ویژه حساب فعال خود در پلتفرم تیک تاک و ابتکارات خاصی، که یکی از آنها سازماندهی کمپینی برای ارسال نسخه‌های قرآن به مقامات کاخ سفید بود به روشنگری در این باره بپردازد.

تری به الجزیره گفت که اگرچه یک شخص مذهبی نبوده و در فضای کاتولیک بزرگ شده اما مانند بسیاری از مردم جهان، از استواری شگفت‌انگیز ملت غزه و ایمان تزلزل ناپذیر آنها با وجود کشتارهای روزانه توسط رژیم اسرائیل حیرت‌زده است.

وی که راز این استقامت را در قرآن می‌بیند، به فکر راه‌اندازی کمپینی برای ارسال نسخه‌ای از قرآن برای مقامات کاخ سفید می‌افتد تا اولاً بایدن بداند که تعداد زیادی از آمریکایی‌ها با مسئله فلسطین همراه هستند و ثانیاً، شاید شخصی از دولت او حتی از روی کنجکاوی، نسخه‌ای از قرآن را بخواند و شاید موضع خود را تغییر دهد.

تری اولین گام‌های خود را برای اجرای این ابتکار آغاز کرد و با یکی از متخصصان فنی درباره ایجاد وب‌سایتی صحبت کرد؛ این وب سایت به هر کسی که می‌خواست یک نسخه از قرآن را دریافت کند، این امکان را می‌داد تا این کار را از طریق وب‌سایت به روشی ساده انجام دهد.

اما این پروژه پس از اینکه تعدادی از مسلمانان از او خواستند که از انجام آن خودداری کند متوقف شد. زیرا آنها نمی‌دانستند با نسخه‌های قرآن چگونه برخورد می‌شود. وی افزود: سپس متوجه شدم که قرآن چه جایگاهی دارد و این کتاب آسمانی فقط یک کتاب عادی نیست.

تری می‌افزاید که تردید دارد که این ابتکار حتی اگر اتفاق می‌افتاد، تغییری ایجاد می‌کرد، زیرا تنها زبانی که سیاستمداران به آن صحبت می‌کنند پول و قدرت است و  تحریم سیاستمداران در انتخابات پیش رو بهترین راه برای تغییر سیاست‌های آنها در مورد جنگ غزه است.

از نظر تری، اکثر آمریکایی‌ها برای دهه‌ها از حقایق اشغالگری و وضعیت فلسطین یا بی‌اطلاع بوده یا گمراه شده‌اند، زیرا رسانه‌های آمریکایی به طور کامل اخبار خارجی را پوشش نمی‌دهند و شهروندان را در مورد بسیاری از مسائل جهانی بی‌اطلاع می‌گذارند؛ یک شهروند عادی آمریکایی نمی‌داند که دولت کشورش همدست اسرائیل بوده است و این باعث افزایش بی تفاوتی می‌شود. 

تری توضیح می‌دهد که او معتقد است که رسانه‌های اجتماعی می‌تواند آمریکایی‌ها را از خواب بیدار کرده و آنها را وادار کند تا سؤالات درستی بپرسند، زیرا آنها با چشمان خود آنچه را که روی زمین اتفاق می‌افتد از طریق رسانه‌هایی غیر از رسانه‌های آمریکایی می‌بینند.

این در حالی است که پلتفرم تیک تاک به اخبار فلسطین و سایر نقاط جهان می‌پردازد و در مورد بی‌عدالتی‌ها در آن صحبت می‌شود. به گفته وی تجاوز اسرائیل به غزه وضعیت سیاسی جدیدی را در آمریکا ایجاد کرده و به بسیاری از آمریکایی‌ها نشان داد که آنها نمی‌توانند آزادانه نظرات خود را بدون ترس از کسی بیان کنند.

تری ادامه می‌دهد: ۷۰ درصد آمریکایی‌ها و ۷۷ درصد از دموکرات‌ها خواستار آتش‌بس شده‌اند، بنابراین هیچ یک از سیاستمداران ما نماینده مردم خود نیستند و بهای آن را در انتخابات نوامبر آینده خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha