حوزه علمیه، داغدار شهادت یکی از روحانیون جوان است
کد خبر: 4192056
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶

حوزه علمیه، داغدار شهادت یکی از روحانیون جوان است

حجت‌الاسلام علیرضا محمدی‌پور از روحانیون جوان حوزه علمیه کرمان بود که در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان به شهادت رسید.

طلبه شهید محمدی پوربه گزارش ایکنا از کرمان، روز چهارشنبه ۱۳‌ دی‌ماه ۱۴۰۲، ساعت از ظهر گذشته بود هر لحظه به جمعیت طریق الشهدای گلزار شهدای کرمان افزود می‌شد. گروهی هم زیارت کرده‌ بودند و در حال بازگشت بودند. ناگهان صدای مهیبی در فضا پیچید و انسان‌های بی‌گناهی که در خون خود می‌غلتیدند. کودکانی که در بغل مادر خود بودند، نوجوانانی که به عشق حاج قاسم در موکب فعالیت داشتند؛ نیروهای خدمت‌رسان، مردم بی‌گناه همه و همه قربانی ترس دشمنانی خبیص شدند که از سر استیصال، ترس و ضعف به چنین جنایاتی روی می‌آورند و مردم بی‌گناه را هدف قرار می‌دهند.

در بین شهدا، نام طلبه‌ای جوان به چشم می‌خورد. حجت‌الاسلام علیرضا محمدی‌پور از روحانیون جوان حوزه علمیه کرمان بود که در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان به شهادت رسید. ده سال بیشتر نداشت که پدرش را از دست داد و داغ یتیمی را چشید. آخرین فرزند خانواده و تک ‌پسر بود؛ از همان کودکی شانه‌های کوچک اما مردانه‌اش تکیه‌گاهی بود برای مادر. حتی یکی از شرایطش هم برای ازدواج این بود مادرش هم باید با آنها زندگی کند.

حجت‌الاسلام میرزایی یکی از دوستان شهید محمدی‌پور است که می‌گوید: شهید محمدی‌پور انقلابی و عاشق امامین انقلاب بود. او در فضای دروس طلبگی هم از طلاب بسیار درسخوان و با همت بود؛ عاشق طلبگی بود و مسائل اخلاقی به شدت رعایت می‌کرد و مطالعات جنبی در فضای شهدا و شهادت هم زیاد داشت. کار فرهنگی یکی از مساجد را به عهده گرفت و با وسع محدودی که در اختیار داشت، قفسه کتابخانه‌ای برای این کار در مسجد قرار داد. کتابخانه‌ای که بوی شهدا از آن استشمام می‌شد.

شهید علیرضا محمدی‌پور، روحانی ۲۴ ساله‌ای بود که عید غدیر امسال ازدواج کرد و دخترش زینب، به زودی به دنیا می‌آید. او از شاگران آیت‌الله شیخ‌بهایی بود و در مدرسه علمیه امام مهدی(عج) کرمان تحصیل می‌کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha