جنایتکاران عالم با شیعه و سنی مخالفند
کد خبر: 4192145
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
امام جمعه کرمان:

جنایتکاران عالم با شیعه و سنی مخالفند

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه آنچه در ماه‌های اخیر برای استکبار جهانی و رژیم اسرائیل اتفاق افتاده، قابل ترمیم نیست لذا دست به هر حرکتی می‌زنند، گفت: تعداد قابل توجهی از شهدای حادثه تروریستی کرمان از اتباع هستند زیرا مستکبران با سنی و شیعه مخالفند.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، ۱۵ دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به جنایت تروریستی در مسیر گلزار شهدا و شهادت ۸۵ نفر از زائران، گفت: برخی از این شهدا، کودک و نوجوان بودند و  آنها در جوار رحمت خداوند متنعم هستند.

وی با بیان اینکه داعش که ادعای حاکمیت اسلام را داشت مسئولیت این فاجعه را به عهده گرفت؛ بگویند چرا زن و کودک بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند؟ افزود: آنچه در ماه‌ها و روزهای اخیر برای استکبار جهانی و رژیم غاصب و جعلی اسرائیل اتفاق افتاده، قابل ترمیم نیست لذا دست به هر حرکتی می‌زنند.

امام جمعه کرمان با اشاره به از بین رفتن هیمنه پوشالی اسرائیل در پی عملیات طوفان‌الاقصی، ادامه داد: آنها جبهه مقاومت و مردم بی دفاع را نشانه گرفته‌اند و همانطور که در غزه زن و کودک را به خاک و خون می‌کشند در جغرافیای جهان اسلام نیز مسلمانان را به خاک و خون می‌کشند و ترورهای رسمی را آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه جنایتکاران حرف از حقوق زن می‌زنند اما در واقع با زن مخالف هستند، اظهار کرد: درصد بالایی از ۸۵ شهید گلگون کفن کرمان بانوان هستند. والله که با زندگی مخالف هستند و زندگی شهروندان عادی ما را نشانه رفته‌اند و افرادی که به زیارت شهدا رفته اند را به خاک و خون کشیده شده‌اند. تعداد قابل توجهی از شهدا از اتباع هستند و خون شیعه و سنی را در کنار هم ریختند زیرا آنها با سنی و شیعه مخالف هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: دشمنان به کسی رحم نمی‌کنند اما بدانید ملت ما با این شهادت‌ها بیدارتر می‌شود و در دفاع از اسلام، ارزش‌ها و پرچمی که ملت ایران با افتخار بلند کرده که دفاع از ارزش‌های الهی است، ایستاده و خون شهدا این پرچم را هر روز برافراشته‌تر خواهد کرد و آن را به دست حضرت ولیعصر(عج) خواهیم داد.

امام جمعه کرمان در خطبه دوم با قدردانی از مقام معظم رهبری در صدور پیام حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: دشمنان منتظر برخورد قاطع با عوامل و پشت صحنه این ماجرا تا آخرین منشاء آن به دست سربازان و جوانان تیزهوش و شجاع این کشور باشند و حتماً دشمنی که این عملیات را طراحی کرد، مجازات خواهد شد.

وی با بیان اینکه این حادثه ضمن اینکه ما را بیدار کرد، به ما فهماند هر انسان آزاده‌ای که دل در گرو انسانیت دارد، باید هر حرکت کوری را به مسئولان اطلاع بدهد، افزود: ابعاد این حادثه برای مردم روشن خواهد شد که چگونه این حرکت انتحاری را انجام دادند اما مردم هر حرکت مشکوکی را هر کجا دیدند، به مسئولان اعلام کنند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی به سالروز کشف حجاب رضاخانی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه باید مراقب باشیم زیرا دشمن برای ما نقشه‌ها کشیده است، گفت: دشمن نمی‌تواند بلندآوازگی حاج قاسم را بعد از شهادت ببیند.

وی با اشاره به مجاهدت‌های شهید سلیمانی، افزود: سردار سلیمانی دو دهه خود را وقف گسترش جبهه مقاومت در جغرافیای اسلامی کرد و در پرخطرترین میدان‌ها حضور فعال داشت. او دشمن، صحنه، زمان و دوست را می‌شناخت و تصمیم به موقع را می‌دانست.

امام جمعه کرمان در پایان با بیان اینکه شهید سلیمانی هر روز عزیزتر خواهد شد و نسل‌های آینده او را بهتر دوست خواهند داشت، گفت: هر چه دشمن تلاش کند فضا را ناامن جلوه دهد موفق نمی‌شود. بعد از جنایت تروریستی گلزار شهدای کرمان به سرعت به حالت عادی برگشت و مردم اصلاً صحنه را ترک نکرده و نخواهند کرد.
 

انتهای پیام
captcha