حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان باعث وحدت بیشتر شیعه و سنی شد
کد خبر: 4192952
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
استاندار کرمان: 

حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان باعث وحدت بیشتر شیعه و سنی شد

محمدمهدی فداکار با بیان اینکه شهدا انتخاب شده هستند و این جنایت تروریستی خون شیعه و سنی را درهم آمیخت، گفت: این حادثه موجب وحدت بیشتر در داخل و خارج از کشور خواهد شد.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، مراسم گرامیداشت شهدای افغانستانی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، شامگاه ۱۸ دی‌ماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده ولی‌ فقیه در استان، استاندار کرمان و جمعی از مدیران و خانواده شهدا در کرمان برگزار شد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این مراسم ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدای افغانستانی که در این حادثه به درجه رفیع شهادت رسیدند، گفت: شهدا انتخاب شده هستند و این جنایت تروریستی خون شیعه و سنی را درهم آمیخت و موجب وحدت بیشتر در داخل و خارج از کشور خواهد شد.

مولوی سیداحمد انوری، نماینده خانواده شهدای افغانستانی نیز در این مراسم با تسلیت به خانواده‌های شهدای این حمله تروریستی، اظهار کرد: وقتی که قرآن و احادیث را در مورد شهدا نظاره می‌کنیم، انسان مشتاق شهادت می‌شود لذا یکی از نعمت‌های بزرگ، رسیدن به بهشت است.

وی افزود: به همه خانواده شهدای افاغنه و ایرانی می‌گویم که اصلاً ناراحت نباشید، پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند، از امت من نیست کسی که مصیبتی به او می‌رسد جمله‌ای بگوید که موجب نارضایتی خداوند شود.

مولوی سیداحمد انوری با بیان اینکه خداوند می‌فرمایند همه ما باید با هم وحدت داشته باشیم و نباید نسبت به هم بدبین باشیم، تصریح کرد: اتفاق گلزار شهدای کرمان، اشک بر چشمان ما جاری کرد، البته چنین اتفاق‌هایی در طول تاریخ رخ داده است. همچنان که می‌بینید در فلسطین هر روز چندین نفر شهید می‌شوند لذا ما باید در مقابل اسرائیل و آمریکا در صف واحد قرار بگیریم.

حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی‌مقدم، نماینده ولی‌ فقیه در بنیاد شهید در این مراسم با تسلیت به خانواده معظم شهدا و ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به آنان، گفت: انسان‌ها همه دارای ارزش و جایگاه بالایی هستند و برای حفظ این عظمت باید جهاد و مبارزه کرد. برای حفظ کمال و رسیدن به قرب الهی، گاهی اوقات نیاز به جهاد فیزیکی است چرا که دشمنان به دنبال کم رنگ کردن نام و یاد خدا هستند.

نماینده ولی‌ فقیه در بنیاد شهید اظهار کرد: دشمنان حتی به دنبال ضربه زدن به کرامت انسانی هستند لذا می‌بینید حاج قاسم سلیمانی از اقوام و ادیان مختلف دفاع می‌کرد، در نتیجه مرحله اول مبارزه و جهاد، حفظ کرامت انسانی است.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز با بیان اینکه گلزار شهدای کرمان محل وحدت شیعه و اهل تسنن شده و این ارزش بالایی است که باید آن را حفظ کرد، گفت: وقتی که با خانواده شهدای حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان صحبت می‌کنیم، همه دارای ویژگی‌های شخصیتی ممتازی بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha