تظاهرات گسترده مردم واشنگتن در حمایت از توقف جنایات اسرائیل در غزه
کد خبر: 4193869
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

تظاهرات گسترده مردم واشنگتن در حمایت از توقف جنایات اسرائیل در غزه

هزاران نفر از مردم واشنگتن با برپایی تظاهراتی در کنار کاخ سفید خواستار پایان دادن به جنایات اسرائیل و توقف جنگ در غزه شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، ده‌ها هزار نفر روز شنبه در واشنگتن در حمایت از فلسطین و محکوم کردن حملات مداوم اسرائیل به نوار غزه از 7 اکتبر گذشته تظاهرات کردند.

این تظاهرات به دعوت سازمان‌های انگلیسی حامی فلسطین انجام شد که از همه مردم جهان خواستند تا در ده‌ها فعالیت برای اعلام همبستگی با نوار غزه و در محکومیت جنگ‌افروزی اسرائیل شرکت کنند.

تظاهرات‌کنندگان که با حمل بنرهایی خواستار پایان نسل‌کشی در غزه و پایان دادن به حمایت نظامی آمریکا از اسرائیل بودند، در میدان آزادی این شهر در مجاورت کاخ سفید تجمع کردند.
حاضران در این تظاهرات که توسط انجمن مسلمانان آمریکایی حامی فلسطین سازماندهی شد، با سردادن شعارهایی خواستار پایان دادن به فاجعه انسانی در غزه و پاسخگویی اسرائیل برای اقدامات خود شد.

بلا حدید مدل فلسطینی‌تبار که در این تظاهرات شرکت داشت گفت: من نه تنها به دلیل فلسطینی بودن، بلکه به عنوان یک شهروند آمریکایی اینجا هستم. دولت ما در کشتار غزه شریک است. وی ادامه داد: من به دولت آمریکا می گویم که از دولتی حمایت نمی کنم که از کشتار فلسطینیان حمایت کند. ناصر بیدون، تاجر لبنانی و نامزد انتخابات سنا نیز خواستار توقف حمایت نظامی و سیاسی آمریکا از اسرائیل شد.

روز گذشته در یک اقدام جهانی، در روزی که به عنوان «روز جهانی حمایت از غزه» نامگذاری شده بود، میلیون‌ها نفر در کشورهای 6 قاره جهان از جمله استرالیا، انگلیس، فنلاند، دانمارک، سوئد، ژاپن، کره جنوبی، یونان، ایرلند، اتریش، آلمان، فرانسه، هلند، ترکیه و مالزی در اعتراض به جنایات اسرائیل به خیابان‌ها آمدند.

ارتش اسرائیل از هفتم اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که تا امروز بیش از ۲۳ هزار و ۸۰۰  شهید و ۶۰ هزار مجروح که بیشتر آن‌ها کودک و زن هستند، برجای گذاشته است. سازمان ملل اعلام کرده است تخریب زیرساخت‌های غزه یک فاجعه انسانی بی‌سابقه بر جای گذاشته است.

انتهای پیام
captcha