نگرانی فلسطینی‌تباران آمریکا از حملات افراط‌گرایان پس از جنگ غزه
کد خبر: 4194201
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

نگرانی فلسطینی‌تباران آمریکا از حملات افراط‌گرایان پس از جنگ غزه

مسلمانان فلسطینی‌تبار آمریکا پس از جنگ غزه بارها هدف تهدید افراط‌گرایان قرار گرفته و احساس ناامنی شدید می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، شهر بریج که در حومه شیکاگو در ایالات متحده واقع شده است، به دلیل حضور گسترده فلسطینی‌ها در آن، همچون یک فلسطین کوچک است.

این شهر به خاطر نام‌های عربی مغازه‌ها و رستوران‌هایش معروف است. در حالی که پرچم فلسطین از بالکن خانه‌ها آویزان است و به دلیل تجاوزات مداوم به نوار غزه، همبستگی گسترده‌ای با فلسطینیان به چشم می‌خورد.

ساکنان این شهر کتمان نمی‌کنند که بارها از سوی افراطی‌ها تهدید شده‌اند. لیلا، یک زن فلسطینی‌الاصل و متولد آمریکا، می‌گوید که به دلیل اصالت فلسطینی‌اش دو بار به مرگ تهدید شده است.

او پرچم فلسطین و یک بنر به زبان انگلیسی را در ورودی خانه خود برافراشته که روی آن نوشته شده است: فلسطین را آزاد کنید. لیلا می‌ترسد که افراطیون فرزندانش را ربوده یا در خانه‌اش به او حمله کنند. او تا آنجا پیش رفته است که به فرزندانش هشدار داده که اگر دیدند شخصی به او حمله می‌کند فرار کرده و به جای دفاع از او در خانه پنهان شوند.

 این زن فلسطینی که از گسترش نفرت در جامعه آمریکا رنج می‌برد می‌گوید که این موضوع جدید نیست، زیرا از زمان حملات معروف یازده سپتامبر همواره اسلام‌هراسی را تجربه کرده است. آنچه که ترس لیلا را در مورد عواقب احتمالی این دو تهدید تقویت کرد، اتفاقی بود که برای کودکی که در نزدیکی او زندگی می‌کرد افتاد.

ودیع کودک شش ساله‌ای بود بر اثر 26 ضربه چاقو از سوی یکی از همسایگان جان خود را از دست داد. این مرد در حال حاضر به اتهام قتل محاکمه می‌شود. مقامات می‌گویند که وقوع این جرم به دلیل هویت فلسطینی قربانی و همچنین حوادث غزه است.

خالد یک فلسطینی‌تبار دیگر که بیش از بیست سال صاحب یک رستوران غذاهای عربی است می‌گوید جنگ غزه به طور قابل توجهی بر تجارت او تأثیر گذاشته است. زیرا تعداد مشتریان آمریکایی در رستوران او کاهش یافته است. وی گفت: حدود نیمی از مشتریان ما آمریکایی بودند اما این درصد اکنون به حدود پنج درصد کاهش یافته است.

او توضیح می‌دهد که ترس به شدت در ذهنش وجود دارد. وی افزود: آمریکایی‌ها ممکن است از دیدن رستوران ما بترسند و ما هم ترسیده‌ایم که یک آمریکایی با دیدگاه‌های افراطی به سراغ ما بیاید و به این مکان یا یکی از مشتریانش آسیب برساند. 

فداء العیدی، وکیل اهل اردوگاه المغازی غزه نقل می‌کند که در ماه اول تجاوز، دست از کار کشیده است. او که عمه خود را در بمباران غزه از دست داده است اشاره کرد که یک روز صدای آتش بازی همسایه‌ها را شنیده و به شدت ترسیده و با فرزندانش در داخل خانه خود پنهان شده است.

العیدی می‌گوید: تصور می‌کردم که اینها صدای شلیک گلوله است و یک نفر آمده است تا به ما حمله کند و گفتم شاید نوبت ما به عنوان فلسطینی‌های اینجا باشد که هدف حملات قرار بگیریم.

انتهای پیام
captcha