برگزاری محفل قرآنی آستان عباسی در ماداگاسکار
کد خبر: 4194637
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

برگزاری محفل قرآنی آستان عباسی در ماداگاسکار

مرکز مطالعات آفریقا در آستان مقدس عباسی به نمایندگی از اداره امور فکری و فرهنگی این آستان، محفلی قرآنی در مادگاسکار برگزار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الکفیل، این رویداد قرآنی در مادگاسکار به همت اداره امور فکری و فرهنگی آستان مقدس عباسی و از طریق مرکز مطالعات آفریقا در این آستان برگزار شد.

به گفته سعد ستار الشمری، مدیر این مرکز این رویداد قرآنی نخستین برنامه آستان مقدس عباسی در سال 2024 در ماداگاسکار است و جمعی از محبان اهل بیت علیهم السلام و دوستداران قرآن کریم در آن حضور داشتند.

وی افزود: رویداد شب قرآنی  بخشی از برنامه فعالیت‌های قرآنی این آستان در ماه رجب است که شامل برگزاری چندین محفل و شب قرآنی دیگر و همچنین دیگر فعالیت‌ها برای جوانان است. این برنامه‌ها با هدف آشنایی مردم با اهمیت قرآن کریم، علوم و آموزه‌های آن برگزار می‌شود.

به گفته الشمری، مرکز مطالعات آفریقا از طریق این فعالیت‌ها به دنبال افزایش آگاهی قرآنی و ارتباط با اقشار مختلف مردم در آفریقا و انجام برنامه های مختلف برای ترویج تلاوت قرآن کریم و تأمل در آن است.

آستان عباسی در سال‌های اخیر برنامه‌های گسترده‌ای به ویژه در زمینه رویدادهای قرآنی در آفریقا اجرا کرده است.

بخش مهم این فعالیت‌ها شامل برگزاری رویدادها ومحافل قرآنی و همچنین ایجاد مراکز قرآنی با کمک طلاب آفریقایی حوزه‌های علمیه نجف و کربلا بوده است.

شب قرآنی آستان عباسی در ماداگاسکار

انتهای پیام
captcha