به گزارش ایکنا به نقل از ستاد اطلاعرسانی بیستوچهارمین نمایشگاه رسانههای ایران، احسان حامد مقدم، مدیر اجرایی این دوره از نمایشگاه، با اشاره به برگزاری نشستها و کارگاههای آموزشی گفت: کمیته رویدادهای نمایشگاه رسانههای ایران تاکنون ۳۰ نشست برای نمایشگاه برنامه ریزی کرده که در چند پهنه موضوعی برگزار میشود.
وی افزود: نشستهایی با عنوان «به وقت رسانه» با محوریت ارتباطات، رسانه و روزنامهنگاری به صورت تئوری، نظری و عمومی از جمله این نشستها است و در بخش دیگری که به عنوان «کتاب رسا» طراحی شده است، کتابهای جدیدی که در حوزه ارتباطات و روزنامهنگاری نگاشته شده، رونمایی و پیرامون آنها گفتوگو میشود. همچنین نشستهایی با عنوان تجربه کاوی رسانه برگزار خواهد شد که در حوزههای روزنامهنگاری بحران روزنامهنگاری در دوران جنگ و همچنین انقلاب اسلامی طراحی شده است.
وی با بیان اینکه براساس برنامهریزیهای انجام شده، مراسمهایی برای نکوداشت پیشکسوتان و فعالان حوزه مطبوعات و روزنامهنگاری نیز اجرا خواهد شد، تصریح کرد: ما در این دوره از نمایشگاه به موضوعات نوین و هوش مصنوعی نیز خواهیم پرداخت و در کنار آنها نشستهای بینالمللی هم برگزار میشود.
مدیر اجرایی نمایشگاه رسانههای ایران در پایان درباره برگزاری کارگاههای آموزشی نیز بیان کرد: براساس طراحیهای انجام شده، قرار است کارگاههایی با نام «اسرا» با هدف ارتقای سواد رسانهای فعالان فرهنگی و رسانهای برگزار شود. این کارگاهها در واقع تجربه آموزشی جدیدی است و ما در تلاش هستیم بهترین اساتید حوزه ارتباطات را برای این کارگاهها دعوت کنیم. البته علاقهمندان به حضور در این کارگاهها باید ثبتنام کنند تا از این موقعیت آموزشی کمنظیر بیبهره نمانند که به زودی نحوه ثبتنام در سایت نمایشگاه به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.