دعوت‌کننده حقیقی انسان‌ها، خدای متعال است
کد خبر: 4205845
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳

دعوت‌کننده حقیقی انسان‌ها، خدای متعال است

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه دعوت‌کنندگان بشر زیاد بوده و انسان از میان آنان باید تصمیم بگیرد به کدام پاسخ دهد، گفت: تنها دعوتی که منطقی بوده و انسان را به کمال می‌رساند، دعوت خدای متعال است.

آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز، 26 اسفندماه در تفسیر روزانه در مسجد جامع گلشن گرگان با اشاره به آیه 47 سوره مبارکه شوری، گفت: دعوت‌کنندگان بسیاری وجود دارند که انسان را به سمت خود فرا می‌خوانند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه در آیه 47 سوره شوری یکی از دعوت‌کنندگان «خدای متعال» است، اظهار کرد: هنگامی‌که خدای متعال شما را دعوت می‌کند، پاسخ دهید قبل از آنکه روزی برسد که در برابر اراده و معشیت الهی او هیچ راه گریزی وجود نداشته باشد.

آیت‌الله نورمفیدی «شیطان» را یکی دیگر از دعوت‌کنندگان برشمرد و ادامه داد: شیطان با زیرکی و آگاهی به راه‌های فریب، انسان‌ها را به سمت خود دعوت می‌کند، لذا با استفاده از خصلتی همچون میل به ابدیت توانست حضرت آدم(ع) و حضرت حوا را فریب دهد.

وی با تأکید بر اینکه یکی دیگر از دعوت‌کنندگان انسان «هوای نفس» بوده و بر اساس آیات گاهاً در مرتبه معبود انسان نیز قرار می‌گیرد، ادامه داد: زینت‌های دنیا یکی دیگر از دعوت‌کنندگان انسان است که او را به سمت خود جذب می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه انسان موجودی مختار و آزاد است، تصریح کرد: احکام و دستورات الهی برای رسیدن انسان به کمال و سعادت بوده و آزادی سنت الهی است، لذا بر همین اساس در آیه 48 سوره مبارکه شوری خدای متعال حضرت محمد(ص) را تنها پیام‌رسان معرفی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در آیه 49 سوره مبارکه شوری، خدا دختر را بر پسر مقدم شمرده است، گفت: در فرهنگ جاهلی گذشته که دختران را بی ارزش پنداشته و آنان را زنده به گور می‌کردند، هدف خدا با ارسال این آیه و مقدم شمردن دختران، مبارزه با فرهنگ جاهلی بوده است.

انتهای پیام
captcha