قرآن کتاب هدایت و نبوت است
کد خبر: 4208288
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳

قرآن کتاب هدایت و نبوت است

نماینده ولی‌فقیه با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت و نبوت است، گفت: خداوند در قرآن کریم از دو نعمت هدایت و نبوت، با منت یاد کرده است و می‌فرماید «اگر پیامبر(ص) و جانشینانش نبودند مردم سرگردان می‌شدند» بنابراین پیامبراکرم(ص) و اهل‌بیت، بشریت را از سرگردانی و گمراهی نجات دادند و وسیله هدایت انسان‌ها شدند.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان شامگاه 14 فروردین‌ماه در سومین شب از لیالی قدر در مصلی امام خمینی(ره)‌ رشت با اشاره به اعمال و دستوراتی که از اهل‌بیت عصمت و طهارت به مؤمنین رسیده که در شب‌های قدر انجام‌ می‌دهند، اظهار کرد: یکی از اعمال شب‌های قدر، قرآن به سر گرفتن و قسم دادن خداوند به 14 معصوم است.

وی با بیان اینکه هدایت از نعمت‌های بزرگ خداوند است، افزود: خداوند در قرآن کریم از دو نعمت هدایت و نبوت، با منت یاد کرده است و می‌فرماید «اگر پیامبر(ص) و جانشینانش نبودند مردم سرگردان می‌شدند» بنابراین پیامبراکرم(ص) و اهل‌بیت، بشریت را از سرگردانی و گمراهی نجات دادند و وسیله هدایت انسان‌ها شدند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه اینکه قرآن کتاب هدایت و نبوت است، به تشریح هادی ناطق و صامت پرداخت و گفت: «قرآن» هادی صامت، و «پیامبر(ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت» نیز هادی ناطق هستند‌.

امام جمعه رشت با بیان اینکه کلام پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت، وحی نیست اما جدا از وحی هم نیست، تصریح کرد: بیانات و سخنان پیامبر اکرم(ص) و اهل‌ بیت نیز قرآن ناطق است و هر دو هادی هستند و ما در شب‌های قدر با قرآن به سر گرفتن می‌خواهیم بگوییم که قدر این دو نعمت را می‌دانیم و خداوند را به 14 معصوم که هدایتگر ما بودند قسم می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از امیرالمؤمنین علی(ع)، جامعه اسلامی دچار ضلالت شد، بیان کرد: زمانی‌که فرق مولا علی(ع) شکافته شد، جبرئیل در میان آسمان و زمین فریاد زد به‌طوری‌که همگان فریادش را شنیدند و گفت «سوگند به خدا که ارکان هدایت درهم شکست».

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به ثمره هدایت، تصریح کرد: جامعه‌ای که قدر نعمت هدایت را بداند دچار ضلالت نخواهد شد و لذا باید از خود مراقبت کنیم. به این باور رسیده‌ایم که باید قدر نعمت هدایت و نبوت را بدانیم و فراموش نکنیم که هر دو نعمت از طریق قرآن ناطق و صامت نصیب ما شده است و بشریت چیزی جز این ندارد.

انتهای پیام
captcha