روز جهانی قدس؛ روز همبستگی بین‌المللی جهان اسلام
کد خبر: 4208395
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹

روز جهانی قدس؛ روز همبستگی بین‌المللی جهان اسلام

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در پیامی با فرارسیدن روز قدس گفت: روز جهانی قدس، روز همبستگی بین‌المللی جهان اسلام است و روز مبارزه مسلمانان با رژیم صهیونیستی برای تعیین سرنوشت مردم فلسطین است.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در پیامی فرا رسیدن روز جهانی قدس را تبریک گفت. در ادامه متن پیام آمده است؛

روز جهانی قدس، روز همبستگی بین‌المللی جهان اسلام و روز مبارزه مسلمانان با رژیم صهیونیستی برای تعیین سرنوشت مردم فلسطین است. روزی که به تعبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز تمایز میان منافقان و مؤمنان متعهد است.

قدس در تاریخ درخشان امت اسلام نماد وحدت و یکپارچگی است، قدس سرزمین انبیا و اولیای خداست که با توطئه استکبار جهانی و تزویر سران برخی کشورهای عربی به قتلگاه مسلمانان مظلوم فلسطینی مبدل شده‌است.

از این‌رو مسلمانان باید با حفظ همدلی و وحدت و تلاش برای پایان دادن به اختلافات، نقشه‌های دشمنان را خنثی نمایند و با هوشیاری تمام در مسیر حفظ ارزش‌های اسلامی و اعتلای این دین مبین کوشش کنند.

اینک ملت مؤمن، انقلابی و روزه‌دار ایران اسلامی در برهه‌ای که رژیم جاعل و غاصبگر صهیونیسم از یکسو با قتل عام فجیع مردم ستمدیده غزه، زادگاه امام شافعی(رحمت الله علیه) و به شهادت رساندن زنان، کودکان و مدافعان حرم و مقاومت اقدام ورزیده و نظام سلطه و استکبار جهانی با فتنه‌انگیزی در کشورهای اسلامی از سوی دیگر، قصد تضعیف اسلام و جبهه بیداری اسلامی را دارد، با شناخت درست و درک لحظه‌ها و بصیرت‌ خود، پرشورتر از سال‌های قبل نسبت به حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس همگام، همصدا و همدل با سایر مسلمانان در دیگر بلاد اسلامی خواهند خروشید و فریاد آزادی قدس شریف را سر خواهند داد.

لذا از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران متعهد و انقلابی استان کردستان دعوت می‌شود همپای امت ایران اسلامی با حضور سرنوشت‌ساز و پرشور در این راهپیمایی و بزرگداشت این روز الهی، خشم و نفرت خود از ظلم و تجاوز صهیونیسم جهانی و متجاوز به حقوق مظلومان و ستم‌دیدگان را ابراز دارند.

بی‌شک هم‌نوایی و حضور پرشور مردم شریف کردستان به‌عنوان مرکز ثقل فرهنگی شوافع جهان اسلام در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان می تواند پاسخی دندان‌شکن به هیمنه پوشالی امپریالیسم منطقه و موج جدیدی از امت واحده اسلامی را به نمایش گذارد.

انتهای پیام
captcha