معادله امنیتی و نظم سیاسی جهان بعد از طوفان الاقصی تغییر کرد
کد خبر: 4208728
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
حمیدرضا مقدم‌فر:

معادله امنیتی و نظم سیاسی جهان بعد از طوفان الاقصی تغییر کرد

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده ‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نظم و هندسه جهانی بعد از 7 اکتبر سال 2023 میلادی(15 مهرماه 1402) قابل برگشت و تغییر نیست، این اتفاق معادله امنیتی و نظم سیاسی در جهان را تغییر داد و نقطه عطف آن طوفان الاقصی است.

سردار حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده ‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده ‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز، 17 فروردین‌ماه در جمع تجمع کنندگان راهپیمایی روز جهانی قدس در میدان مصلی رشت، اظهار کرد: شما مردم ولایتمدار و روزه‌دار رشت امروز با حضور در راهپیمایی دل‌های داغدیده مردم غره را التیام دادید و به تعبیر مقام معظم رهبری «هر عملی که دشمن را ناراحت کند جهاد است» لذا امروز جهاد بزرگی کردید.

وی با تأکید بر اینکه هرکسی امروز در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد بداند امروز جهاد بزرگی انجام داده است، افزود: این روز قدس با تمام روزهای قدس پیشین متفاوت است زیرا جهانی بوده و صرفا به مسلمانان اختصاص ندارد، امروز دنیا این فریاد را شنید و از خروش ملت لرزه به تن دشمنان افتاد.

سردار مقدم‌فر با اشاره به آیه 8 سوره محمد «وَ الَّذینَ کَفَرُوا فَتَعْساً لَهُمْ وَ أَضَلَّ أَعْمالَهُم؛ کسانی که کافر شدند و با دین مقابله می‌کنند، مرگ بر آنان باد»، گفت: امام(ره) فرمودند مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را بگویید، خدا می‌بیند و می‌شوند و برای آن کافران مرگ می‌آورد.

شکل گیری نظم نوین جهانی با محوریت جریان مقاومت

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده ‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هدف امام(ره) از نامگذاری روز قدس، جهانی شدن این روز بود، گفت: این هدف امام راحل امروز محقق شد، ما سال‌ها در این 45 سال تلاش کردیم که افکار عمومی دنیا بدانند که ماهیت این رژیم جعلی چیست، در حالیکه آنها با تمام سرمایه‌های خود و رسانه‌های دنیا که در دست آنهاست مانع این افشاگری شدند اما امروز آرمان و آرزوی امام(ره) محقق شد و دنیا فهمید که این ها جنایتکار هستند و ماهیت‌شان کودک کشی است.

وی با اشاره به آثار طوفان الأقصی تصریح کرد: نظمی که در پسا طوفان الأقصی رخ داد قابل برگشت نیست، هر چند صهیونیست‌ها و حامیانش در این 6 ماه تلاش کردند تا این شکست را جمع کنند اما نشد؛ نظم و هندسه جهانی که بعد از 7 اکتبر سال 2023 میلادی(15 مهرماه 1402) صورت گرفت قابل برگشت و تغییر نیست، این معادله امنیتی و نظم سیاسی در جهان تغییر کرد و نقطه عطف آن طوفان الأقصی بود.

سردار مقدم‌فر با بیان اینکه طوفان الأقصی امروز «طوفان الاحرار» و طوفان همه آزادگان جهان شده است، افزود: امروز همه آزادگان جهان این طوفان را دیدند و نقطه عطف همه آزادی‌خواهان شد؛ قدرت‌های دنیا با این شکست نظامی و اطلاعاتی دیگر امروز نمی‌توانند برای منطقه تصمیم بگیرند. سازمان‌های بین‌المللی هم با سکوت خود به دنیا ثابت کردند که بی خاصیت هستند، سازمان ملل بی خاصیت است که نتوانست تاکنون کاری کند.

حافظان و قاریان قرآن؛ آغازکننده عملیات طوفان الأقصی

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده ‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این نظم نوین جهانی با محوریت جریان مقاومت و انقلاب اسلامی در حال شکل‌گیری است، گفت: اقدام اول عملیات طوفان الأقصی بود که توسط 1200 نفر از ساکنین حماس و غزه شکل گرفت، 1200 حافظ و قاری قرآن بودند که 500 نفر از آنها حافظ کل بودند و با اخلاص و نیت شهادت عملیات را آغاز کردند و شکست نظامی و اطلاعاتی رژیم جعلی را رقم زدند و هیمنه آنان را شکستند.

وی ادامه داد: مرحله دوم در این  6 ماه مقاومت حماس بود، حماس پر قدرت در جای خود ایستاده حتی در سطح تاکتیکی هم نتوانستند آن را شکست دهند، صهیونیست‌ها در دامی گرفتار شدند که دست و پا می‌زنند و نه تنها به اهداف‌شان نمی‌رسند بلکه به سقوط نهایی نزدیک می‌شوند زیرا در ابتدا با عملیات هوایی بمباران کردند نتیجه‌ای نگرفتند، سپس با عملیات زمینی وارد غزه شدند اما مجدد نتوانستند بایستند، امروز اینها به طور متوسط روزانه حداقل 20 نفر فرمانده و نظامی‌شان کشته می‌شوند و در این 6 ماه تا الان 3000 فرمانده و نظامی کشته دادند؛ شهدای غزه، شهید هستند و اما آنها جهودند و یک کشته برای آنها واویلاست و در 6 ماه اینگونه نابودی خود را رقم زدند.

سردار مقدم‌فر بیان کرد: آنها وقتی با عملیات زمینی هم نتوانستند به موفقیت برسند، الان تهدید می‌کنند می‌خواهیم رفح را اشغال کنیم که اکنون فقط دارند دست و پا می‌زنند در حالیکه در این مرحله آخر سوم نابودی خود را سرعت بخشیدند و رهبران‌شن هم به این امر اذعان دارند.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده ‌سپاه پاسداران با اشاره به حمله به کنسولگری ایران در دمشق، گفت: حمله به سفارت ما در سوریه ارزش ندارد و بلکه نشانه عجز و شکست آنهاست، این حمله به سفارت و شهادت مستشاران ما از نشانه‌های شکست آنهاست و امروز همه دنیا آنها را لعن و نفرین می‌کنند.

وی با اشاره به شهادت سردار زاهدی در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری، بیان کرد: شهید زاهدی یکی از افتخارات این استان بوده، نمی‌دانیم چه سری در این استان است، سردار قاسم سلیمانی در کنگره 8000 شهید اعلام کردند استان شما با تقدیم 8000 شهید به اندازه چند استان هزینه برای انقلاب داده» یا در سخنرانی در لنگرود خبر پایان داعش را اعلام کرد، الان هم شهید زاهدی افتخار این استان بوده است.

بیداری جهانی؛ بزرگترین دستاورد طوفان الأقصی

سردار مقدم‌فر افزود: چرا امروز علی‌رغم همه خرابی‌ها در غزه و بیش از 33 هزار شهید و زخمی، امید به پیروزی فلسطینی‌ها حتی از روزهای اول عملیات الأقصی بیشتر شده؟به اذعان مراکز مطالعاتی صهیونیستی آمریکایی اضمحلال صهیونیست‌ها به افق بیشتر و نزدیکتر شده است.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده ‌سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه یکی از بزرگترین دستاورد طوفان الأقصی بیداری جهانی است، تصریح کرد: 45 سال تلاش کردیم بگوییم اسرائیل جنایتکار است اما امروز در دنیا جهانی شد، شما می‌بینید تمام دنیا این شور و خروش را دارند چون بیداری نسبت به صهیونیست‌ها و اربابان آنها آشکار شده است. آمریکا، انگلیس آلمان و فرانسه همه کمک کننده آنها هستند و متاسفأنه برخی از کشورهای عربی همچنان به آنها کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: مرداخ بزرگترین سهام‌دار رسانه‌ای در رسانه‌های پرقدرت جهان است که علی رغم همه جنگ رسانه‌ای و شناختی و ادراکی دنیا بیدار شده و این معجزه است. اینکه ملت مقاوم فلسطین با وجود همه شهدا و مجروحینی که دادند می‌گویند «ایستاده‌ایم» و آیات صبر را تلاوت می‌کنند، طبق سنت الهی وعده‌های الهی ملتی که صبر و مقاومت کرد حتما پیروز است. این پیروزی وعده صدق الهی در کتاب خداست لذا ایستادن این ملت معجزه است و مقام معظم رهبری در دیدار با رهبران حماس تأکید کردند که این ملتی که ایستاده پیروز است.

سردار مقدم‌فر با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری در دورانی که سکاندار این کشتی پرتلاطم انقلاب هستند مبنی بر اینکه همواره یک هماوردی علنی با آمریکایی‌ها داریم، گفت: آمریکایی‌ها امروز به موقعیتی رسیدند تا خروج آبرومندانه‌ای از منطقه پیدا کنند، در عراق و افغانستان با ذلت خارج شدند، ما در ایران و محور مقاومت و در همه کشورها مرهون تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری هستیم. به تعبیر ایشان «قضیه فلسطین کلید رمزآلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلام است»، رمز اصل ظهور نابودی اسرائیل است.

محدثه مهدوی

انتهای پیام
captcha