تمهیدات لازم برای جمع آوری فطریه در گیلان فراهم شده است
کد خبر: 4209452
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵

تمهیدات لازم برای جمع آوری فطریه در گیلان فراهم شده است

مدیرکل کمیته امداد گیلان با تأکید بر اینکه افراد توجه کنند که فطریه خود را به پایگاه‌های دارای مجوز شورای زکات استان، پرداخت کنند، گفت: مردم مؤمن استان گیلان می‌توانند به دو صورت حضوری و الکترونیکی زکات فطریه خود را پرداخت کنند.

عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد امام(ره) گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان امروز 20 فروردین ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دبیرخانه شورای زکات بر عهده کمیته امداد می‌باشد، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای جمع‌آوری زکات فطریه فراهم شده است و مردم روزه دار و مؤمن می‌توانند به دو روش حضوری و الکترونیکی اقدام به پرداخت زکات فطریه یا کفاره نمایند.

دبیر شورای زکات استان گیلان با تأکید بر اینکه صندوق‌های جمع آوری فطریه باید مجوز شورای زکات را داشته باشند، تصریح کرد: افراد توجه نمایند که فطریه خود را به پایگاه‌های دارای مجوز شورای زکات استان، پرداخت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان گفت: این پایگاه‌ها شامل پایگاه‌های کمیته امداد، مراکز نیکوکاری، بهزیستی، مؤسسات خیریه، نانوایی‌های دولتی، مساجد، مصلی‌های سطح استان و همچنین شوراهای زکات روستاست که در ایام عید فطر، نسبت به جمع آوری زکات فطریه مردم گیلان اقدام می‌کنند.

وی ضمن هشدار نسبت به سوء استفاده عده‌ای در این ایام، تأکید کرد: پلیس با افراد و یا مراکزی که بدون مجوز از سوی شورای زکات به منظور دریافت فطریه به درب منازل شهروندان مراجعه و یا در فضای مجازی شماره کارت اعلام می‌کنند، برخورد خواهد کرد.

اهرابی با بیان اینکه کمیته امداد استان با فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیکی آماده جمع‌آوری فطریه هم استانی‌های عزیز می‌باشد، افزود: کد دستوری #013*8877*، شماره کارت 6037997950059569 جهت زکات فطریه عام، 6037997950067836 جهت زکات فطریه سادات در اختیار گیلانیان عزیز خواهد بود. همچنین شماره کارت 6037997950076100 جهت کفاره غیرعمد و 6037997950084377 جهت کفاره عمد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان بیان کرد: بستر لازم برای دریافت زکوات و کفارات مردم توسط نانوایی‌ها نیز فراهم شده و مردم می‌توانند این وجوهات شرعی را از طریق دستگاه کارتخوان موجود در نانوایی‌هایی که از آرد رایانه‌ای استفاده می‌کنند، پرداخت کنند و این مبالغ پس از جمع آوری، در قالب کارت نان در اختیار افراد نیازمند قرار خواهد گرفت.

اهرابی با اشاره به اینکه زکات فطریه جمع‌آوری شده در کوتاه‌ترین زمان به حساب نیازمندان واقعی که پیش از عید سعید فطر شناسایی شده‌اند واریز خواهد شد، بیان کرد: میزان و مبلغ زکات فطریه برای هر نفر بر اساس قوت غالب و طبق نظر مراجع محترم تقلید است.

وی در پایان به میزان زکات فطریه و مستحبی جمع آوری شده طی سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از 74 میلیارد تومان کمک نقدی، کالایی و خدمت توسط شوراهای زکات استان جمع آوری و در بین نیازمندان همان محل جمع آوری شده، توزیع شد.

انتهای پیام
captcha