ارتش، نیرویی مهم در تأمین امنیت و اقتدار کشور است
کد خبر: 4210928
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳

ارتش، نیرویی مهم در تأمین امنیت و اقتدار کشور است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با بیان اینکه ارتش به چنان بازدارندگی رسیده که به‌عنوان بازویی قدرتمند در اقتدار و ماندگاری کشور نقش ایفا می‌کند، گفت: امروز نعمت امنیت در سرتاسر مرزهای کشور وجود دارد که ناشی از حضور نزاجا در سرحدات است.

امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتشبه گزارش ایکنا از کرمان، مراسم بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و رژه نیروهای مسلح صبح امروز، ۲۹ فروردین‌ماه با حضور نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای شورای تأ‌مین در مرکز تربیت و آموزش ۰۵ کرمان برگزار شد.

سرتیپ امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش در این مراسم با بیان اینکه ۲۹ فروردین یادگار ارزشمند امام راحل است، گفت: امام خمینی(ره) با حکم تاریخی خود که ناشی از بصیرت ایشان بود در سال ۱۳۵۸ دستور فرمودند ارتش با برگزاری رژه در مناطق مختلف کشور، اقتدار خود را به نمایش بگذارد و این اقدام سبب مانایی این نیرو شد.

وی با بیان اینکه ارتش در سال اول انقلاب، نقش اصلی را در جلوگیری از تجزیه کشور داشت، افزود: علیرغم تمام فتنه‌انگیزی‌ها کشور با تلاش و تدبیر شهید قرنی به عنوان نخستین رئیس ستاد کل ارتش، حفظ شد و شهید قرنی در عمر کوتاه مأموریت و در ۴۳ روز کار خود نقش اصلی را در سرکوب تجزیه‌طلبان و فتنه‌گران به ویژه در غرب و شمال کشور داشت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با اشاره به نقش ارتش در دوران دفاع مقدس و پس از آن در سازندگی کشور، تصریح کرد: نقش ارتش برای بازدارندگی بر کسی پوشیده نیست و امروز پس از گذست سالیان بسیار ارتش به چنان بالندگی و بازدارندگی رسیده که به عنوان بازویی قدرتمند در کنار سایر نیروهای مسلح در اقتدار و ماندگاری کشور نقش ایفا می‌کند.

 غلامعلیان، در پایان با بیان اینکه خدا را شاکریم زیر پرچم ولایت همواره یک سرباز صادق بوده‌ایم و بازدارندگی امروز در سایه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری محقق شده، اظهار کرد: امروز نعمت امنیت در سرتاسر مرزهای کشور وجود دارد که ناشی از حضور نزاجا در سرحدات است. امروز یگان‌های قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق در نوار ساحلی خلیج فارس، دریای عمان و شمال سیستان و بلوچستان مرزبانی را بر عهده دارند و اجازه ضربه‌زنی به دشمنان قسم خورده را نداده‌اند و امیدواریم این تعالی و بصیرت رشد پیدا کند.

 

انتهای پیام
captcha