شماره 24 فصلنامه قرآنی «كوثر» منتشر شد
کد خبر: 1055401
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸

شماره 24 فصلنامه قرآنی «كوثر» منتشر شد

شماره 24 فصلنامه قرآنی كوثر به همت مؤسسه كوثر اصفهان ويژه نيمه دوم بهار و نيمه اول تابستان منتشر شد.


گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: شماره 24 فصلنامه قرآنی كوثر به همت مؤسسه كوثر اصفهان ويژه نيمه دوم بهار و نيمه اول تابستان منتشر شد.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، در دوازدهمين سال انتشار فصلنامه قرآنی كوثر، شماره 24 اين فصلنامه به همت مؤسسه كوثر اصفهان ويژه نيمه دوم بهار و نيمه اول تابستان منتشر شده است.


اين شماره در 4 بخش تهيه است كه بخش اول مقالات نام گرفته است كه شامل دو مقاله با عنوان بر ژرفای مناجات شعبانيه، بازتوليد عرفان و معنويت نوشته حجت‌الاسلام علی رهبر و مفهوم شناسی نعمت در سوره مباركه حمد نوشته عليرضا رادبين و خديجه جعفری می‌شود.


قرآن و گفتمان‌های قرآنی عنوان بخش دوم اين فصلنامه است كه شامل گفتمان قرآنی (توليد و حمايت از كار و سرمايه) نوشته شده توسط آيت‌الله العظمی خامنه‌ای، چيستی و جايگاه جهاد اقتصادی از منظر قرآن نوشته محمد‌علی ترابی، بينش و فهم اقتصادی از منظر قرآن كريم نوشته حجت‌الاسلام داود رجبی‌نيا و تحليلی قرآنی به اهداف و الزامات توليد ملی، حمايت از كار و سرمايه به قلم حجت‌الاسلام محمد اسماعيل عبدالهی می‌شود.


عنوان بخش سوم اين فصلنامه قرآن و اخلاق است كه مقالاتی هم‌چون اخلاق در توليد از منظر قرآن و روايات به قلم سيدحسين حر، آشنايی با يك توليد كننده از منظر قرآن كريم نوشته شده توسط حجت‌الاسلام محمد‌رضا علاءالدين، تشويق به كار و تلاش از منظر قرآن و روايات تأليف فاطمه نادعلی و همت و كار مضاعف از ديدگاه نهج‌البلاغه به قلم سهيلا پرستگاری و فاطمه فتحی را در بر می‌گيرد.


بخش چهارم اين فصلنامه قرآن و بهسازی معنوی قضای توليد، كار و سرمايه نام گرفته است و شامل مقاله رعايت برخی اصول و كاركردهای قرآنی و روايی در توسعه فيزيكی و كالبدی روستاها توسط محسن صمدانيان و محمدرضا زمانی می‌شود.


فصلنامه كوثر در زمينه قرآن و قرآن پژوهی به صاحب امتيازی مؤسسه كوثر، مدير مسئولی حجت‌الاسلام سيدمحمدرضا علاءالدين، سر دبيری حجت‌الاسلام علی رهبر اسلامی در 145 صفحه به قيمت 2 هزار تومان منتشر شده است.

captcha