منتخبان اولين جشنواره «ترنم وحی» در اردبيل معرفی شدند
کد خبر: 1180166
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۹

منتخبان اولين جشنواره «ترنم وحی» در اردبيل معرفی شدند

برگزيدگان اولين جشنواره ملی شعر قرآنی به زبان آذری با عنوان ترنم وحی دوشنبه شب همزمان با شب ميلاد پيامبر(ص) نبی مكرم اسلام معرفی و تجليل شدند.


گروه فعاليت‌های قرآنی: برگزيدگان اولين جشنواره ملی شعر قرآنی به زبان آذری با عنوان ترنم وحی دوشنبه شب همزمان با شب ميلاد پيامبر(ص) نبی مكرم اسلام معرفی و تجليل شدند.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه اردبيل، در مراسم اختتاميه اولين جشنواره «ترنم وحی» كه در مجتمع فرهنگی ـ هنری فدك اردبيل برگزار شد، منصور شرفی، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان ‌گفت: اين جشنواره با مشاركت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و به‌‌صورت منطقه‌ای برگزار شده كه در استان‌های ديگر نيز با محوريت زبان‌های محلی چنين جشنواره‌هايی برگزار می‌شود.


شرفی هدف اصلی از برگزاری اين جشنواره را گسترش فرهنگ منور قرآنی، زمينه‌سازی برای توسعه همه‌جانبه مفاهيم و معانی متعالی قرآن كريم به‌عنوان كتاب انسان‌ساز و تعالی‌بخش و همسويی هنر و رسانه‌ها در قالب فيلم و ادبيات با مضامين دينی، ارزشی و عرفانی اعلام كرد.


وی تصريح كرد: اين جشنواره‌ها در 22 عنوان و رشته در 22 استان كشور برگزار شده كه اردبيل به‌دليل پيشينه تاريخی و چهره تأثيرگذاری كه در توجه به مسائل معنوی و ارزشی دارد، ميزبان استان‌های شمال‌غرب كشور با موضوع قرآن كريم و سرودن اشعاری به زبان آذری با محوريت كلام الهی است.


شرفی در ادامه به اشاعه فرهنگ قرآن و توليد آثار مكتوب و ارزش‌گذاری به شاعران و نويسندگان خلاق اشاره كرد و افزود: قرآن كريم می‌تواند ارزشمندترين زمینه و سوژه در خلق آثار متعالی باشد كه در اين زمينه بايد روز به روز هنرمندان را با چنين مفاهيم متعالی آشنا كرد.


دی ادامه اين مراسم منتخبان اولين جشنواره ملی شعر قرآنی به زبان تركی در چهار بخش معرفی و با اهدای لوح سپاس و هدايايی ويژه از آنها تجليل شد.


در بخش اصلی و با موضوعيت انسان در قرآن اشعاری به سبك كلاسيك غلامرضا يحيوی، مليحه خيری و مهين كريمی به ترتيب اول تا سوم شدند.


در بخش اصلی اين جشنواره نيز كه با محوريت انسان در قرآن و در سبك سپيد و نيمايی شعر آذری برگزار شد، هيئت داوران هيچ يك از آثار را حائز رتبه اول معرفی نكرد و سولماز صادق‌زاده از اردبيل و زهرا محيطی از خلخال به عنوان نفرات دوم و سوم برگزيده شدند.


در بخش ويژه اين جشنواره با موضوع قرآن و بيداری اسلامی عارف ساسانی، از مراغه در جايگاه اول قرار گرفت و وحيد خلعت، از مياندوآب و پرناز شهابی از خلخال به ترتيب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.


در بخش كودك و نوجوان نيز سارا ميرزايی، از خلخال اول شد و سجاد عزيزی، از اردبيل در جايگاه دوم قرار گرفت و با اهدای ‌لوح سپاس و هدايايی از آنها تجليل شد.


در بخش ويژه قرآن كتاب بيداری اسلامی به سبك شعر آذری سپيد و نيمايی نيز پيام جهانگيری مقام اول را به‌دست آورد.

captcha