حکومت بر محور ولی فقیه؛ تجلی از حکومت امام زمان(عج)
کد خبر: 1314114
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۹
امام جمعه قائن اظهار کرد:

حکومت بر محور ولی فقیه؛ تجلی از حکومت امام زمان(عج)

گروه اجتماعی: حرکت به‌سمت ظهور، به سرمایه بسیار عظیم نیاز دارد و اولین گام زمانی است که به دین حداکثری معتقد شدیم و باور کردیم باید به‌سمت جامعه‌ای حرکت کنیم که حکومت دینی در آن محقق و ولی‌ فقیه بر آن حاکم باشد.


حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اصفهانی، امام جمعه قائن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه یکى از مهم‌ترین وظایف شیعه در عصر غیبت مسئله انتظار است، گفت: منتظر واقعی نباید فقط به انتظار کشیدن اکتفا کند، بلکه باید ‌ زمینه فرج و ظهور را فراهم آورد و براین اساس خودسازی مهم‌ترین رسالت منتظران ظهور است.



وی با بیان اینکه انتظار منجی از سویی عاملی برای پایداری و شکیبایی در برابر سختی‌ها و مشکلات عصر غیبت و از سویی دیگر عاملی برای پویایی و تحرک شیعیان و آماده‌باش همیشگی آنان است، اظهار کرد: بر اساس تعالیم ائمه معصومین(ع) منتظر باید هر لحظه آماده ظهور باشد و زندگی خود را چنان سامان دهد که هر زمان که اراده خدا به‌ ظهور تعلق گرفت، ‏بتواند با سربلندی در پیشگاه حجت‏ خدا ظاهر شود.



ناامیدی از حکومت‌های حاکم بر جامعه؛ لازمه تشکیل حکومت عدل الهی



امام جمعه قائن با تأکید بر اینکه امام زمان(عج)، آخرین حجت معصوم خداوند است و اوست که احکام الهی را به‌طور کامل اجرا و حکومت عدل را در کل جهان برپا می‌کند، گفت: تشکیل حکومت عدل جهانی در صورتی امکان‌پذیر است که همه ملت‌ها از حکومت‎ها و سیاست‌های مبتنی بر آرا و اندیشه‎های گسسته از مدیریت الهی مأیوس شده و برای آمدن منجی‌کل لحظه‌شماری می‌کنند.



حجت‌الاسلام اصفهانی ادامه داد: در چنین شرایطی است که اراده و خواسته ملت‌ها مجال هر گونه توطئه‌‌ای را از قدرت‌های شیطانی می‌‎گیرد و حجت‌ خدا با تکیه بر مشیت خدا و به پشتوانه خواست عمومی ملت‌ها می‌تواند، حکومت عدل‎گستر خویش را برپا کند.



وی در ادامه با تأکید بر اینکه امروز باید برنامه مدون دنیای اسلام و جهان تشیع را در مقابه با برنامه دشمن برای حرکت به‌سمت ظهور ترسیم کنیم، عنوان کرد: باید دانست که حرکت به‌سمت ظهور، به سرمایه بسیارعظیم نیاز دارد واولین گام زمانی است که به دین حداکثری معتقد شدیم و باور کردیم باید به‌سمت جامعه‌ای حرکت کنیم که حکومت دینی در آن محقق و ولی‌ فقیه بر آن حاکم باشد.



بصیرت در امور دینی؛ از عوامل زمینه‌ساز ظهور حضرت‌ مهدی(عج)



امام جمعه قائن تصریح کرد: امام(ره) و مقام معظم رهبری با اشاره به‌ حرکت به‌سمت ظهور فرمودند: «اگر به این سمت حرکت کردیم، بی‌درنگ باید بپذیریم که دیگر نمی‌توان با شرق و غرب کنار آمد. از وقتی دشمن احساس کرد که شما به‌سمت یک تمدن حرکت می‌کنید، با شما کنار نمی‌آید.»



امام جمعه قائن بصیرت در امور دینی را از عوامل زمینه‌ساز در ظهور حضرت‌ مهدی(عج) عنوان کرد و گفت: باید زمینه رشد دینی خود و دیگران را فراهم آورده و با شناخت خوارج زمان، به مبارزه با آنان بپردازیم تا مانع کج‌اندیشی و درک نادرست از دین شویم.

captcha