590 هیئت مذهبی کردستان عزادار ابا‌عبدالله(ع) شد
کد خبر: 1314179
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳

590 هیئت مذهبی کردستان عزادار ابا‌عبدالله(ع) شد

گروه اجتماعی: رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان از برگزاری آئین‌های عزاداری ویژه ماه محرم در 590 هیئت مذهبی سطح استان خبر داد.


علی خزایی، رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان با اعلام این مطلب گفت: آئین‌های عزاداری و سوگواری ماه محرم الحرام در حسینیه‌ها، مساجد، مهدیه‌ها، تکیه‌ها و هیئات مذهبی سطح شهر و روستاهای استان برگزار می‌شود.



وی با بیان اینکه در آئین‌های عزاداری ویژه محرم 260 مبلغ و مبلغه فعالیت می‌کنند و 550 مداح اهل بیت(ع) نیز به روضه‌خوانی و مدیحه‌سرایی می‌پردازند، اعلام کرد:  15 سخنران ویژه در محافل و برنامه‌های شب‌های محرم استان حضور می‌یابند و 12 اکیپ و ناظر بر برنامه‌های عزاداری نیز با حکم مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان فعالیت می‌کنند.



وی بیان کرد: برگزاری دعای توسل، برگزاری دعای ندبه، دعای کمیل، زیارت عاشورا و ادعیه و اعمال مناسبت‌های ماه محرم را از جمله برنامه‌های ویژه مراسم عزاداری ایام محرم عنوان کرد.



خزایی عنوان کرد: برگزاری 350 محفل روضه خانگی در هر روز توسط هیئات مذهبی استان، قرائت قرآن کریم در بیش از 150 هیئت مذهبی همزمان با نماز مغرب و عشا‌ و تفسیر قرآن کریم در 30 هیئت مذهبی استان از دیگر برنامه‌های ماه محرم در استان است.



رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان یادآور شد: بازدید مدیران و کارشناسان هیئات مذهبی استان از محافل و مجالس عزاداری نیز از دیگر برنامه‌های ایام محرم‌الحرام در سطح استان است.

captcha