بینش جدید و مخاطب‌شناسی آگاهانه محور کار مبلغان دینی باشد
کد خبر: 1314921
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳

بینش جدید و مخاطب‌شناسی آگاهانه محور کار مبلغان دینی باشد

گروه اجتماعی: کارشناس قرآنی و امور روحانیان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: مبلغان دینی با بینش جدید، مخاطب‌شناسی آگاهانه و آشنایی با مسائل جامعه و جوانان، با ظرافت و دقت، آگاهی‌بخشی گسترده‌ای به مردم داشته باشند.


حجت‌الاسلام مهدی عباسی، کارشناس امور قرآنی و روحانیان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، با اشاره به اعزام مبلغان غیربومی و بومی گفت: یکی از برکات ایام محرم‌الحرام اعزام روحانیان به مناطق مختلف، روستاها و شهرها برای بیان اهداف قیام امام حسین(ع) و تبلیغ معارف دین و مسائل اجتماعی روز است.



قدرت دفاع از حق و مقابله با باطل مهم‌ترین پیام بصیرت عاشورایی است



وی با تأکید بر این مطلب که بصیرت عاشورایی جدا‌کننده حق از باطل است، اظهار کرد: قدرت دفاع از حق و مقابله با باطل مهم‌ترین پیام بصیرت عاشورایی است که طبعاً ملازم با شناخت حق و شاخصه‌های آن است.



کارشناس قرآنی و امور روحانیان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: بصیرت عاشورایی یکی از مباحث بسیار مهمی است که در واقع ادبیات آن توسط مقام معظم رهبری در کشور ما به‌وجود آمده و به تبع آن سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به‌لحاظ اهمیتی که بصیرت در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی مردم دارد یکی از محورهای کاری خود را پرداختن به‌ تبیین ابعاد مختلف این موضوع قرار داده است.



حجت‌الاسلام عباسی تصریح کرد: در طرح بصیرت عاشورایی که قریب 5 سال است در سازمان اوقاف آغاز شده، در راستای معرفت‌افزایی و محتوا‌بخشی به اقامه عزای سید الشهداء(ع) و تبدیل‌شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، فعالیت‌های ارزنده‌ای توسط مبلغان اعزامی در بقاع متبرکه برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود که خروجی آن بصیرت‌بخشی و تقویت روحیه دفاع از حق و مقاومت در مقابل باطل است.



وی تأکید کرد: روحانیان با بینش جدید، با مخاطب‌شناسی آگاهانه و آشنایی با مسائل جامعه و جوانان، با ظرافت و دقت، آگاهی‌بخشی گسترده‌تری به مردم داشته باشند.



کارشناس قرآنی و امور روحانیان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: روحانیون اعزامی به‌مدت ۱۳ روز در امامزاده‌ها و مناطق محروم حضور یافته و به ارائه سخنرانی درباره فلسفه قیام عاشورا و نهضت حسینی می‌پردازند.



ضرورت پرهیز از خرافه‌گویی در مراسم عزاداری



حجت‌الاسلام عباسی تأکید کرد: مبلغان اعزامی ماه محرم در زمینه هدایت مراسم عزاداری و پرهیز از خرافه‌گویی‌ها فعالیت می‌کنند تا در مداحی‌ها از اشعار بی‌محتوا جلوگیری کرده و اشعار با محتوا و حماسی را جایگزین آن کنند.



وی نداشتن اطلاعات دینی را یکی از گرفتاری‌های جامعه اسلامی عنوان و بیان کرد: در راه آگاه‌سازی هرچه بهتر مردم از جریان عاشورا، مبلغان وظیفه خطیری برعهده دارند که همان روشن‌ کردن ذهن مردم و به‌خصوص نسل جوان جامعه نسبت به قیام سرنوشت‌ساز امام حسین(ع) است.



کارشناس قرآنی و امور روحانیان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف اصلی دشمن، تغییر مسیرهای صحیح عزاداری و کمرنگ جلوه‌دادن ارزش‌های ماه محرم است، خاطرنشان کرد: یکی از عنایات خداوند متعال به مسلمانان، سرمایه بی‌پایان و جاودان حضرت سیدالشهدا(ع) و راه و مسیر آن امام بزرگوار می‌باشد، بنابراین بر همه امت اسلامی واجب است تا سیره زندگانی ایشان را حفظ کنند.

captcha