اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در 2980 آستان امامزاده کشور
کد خبر: 1316830
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۲

اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در 2980 آستان امامزاده کشور

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف از اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در راستای اجرای «سوگواره بصیرت عاشورایی» در دو هزار و 980 بقعه و آستان امامزاده در سراسر کشور خبر داد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام این مطلب اظهار کرد: در راستای اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش، سوگواره بصیرت عاشورایی با حضور چهار هزار و 500 روحانی در بیش از دو هزار و 980 بقعه متبرکه و آستان امامزاده در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار می‌شود.



وی قرائت زیارت عاشورا، مقتل خوانی، ذکر مصیبت امام حسین(ع) و یاران با وفایش، تعزیه و سخنرانی را از ویژه برنامه‌های مهم سوگواره بصیرت عاشورایی عنوان کرد و گفت: در این راستا، یکی از ویژه برنامه‌های مهم بصیرت عاشورایی، مراسم شب و روز تاسوعا و عاشورا است که در این ایام حزن و اندوه، با هماهنگی انجام شده، مراسم سوگواری در امامزادگان و بقاع متبرکه با مقتل خوانی، ذکر مصیبت، سخنرانی و برپایی خیمه‌های معرفت برگزار می‌شود.



حجت‌الاسلام شرفخانی ادامه داد: در این زمینه برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است تا اقامه نماز ظهر و عصر روز تاسوعا و عاشورای حسینی در صحن آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به صورت باشکوه و با حضور هیئت‌های عزاداری برگزار شود.



برگزاری مراسم شام غریبان



معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه یکی دیگر از برنامه‌های مهم سوگواره بصیرت عاشورایی، را برگزاری شام غریبان در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه دانست و گفت: برگزاری جلسات ختم قرآن و اجرای طرح حجاب و عفاف نیز از دیگر ویژه برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام تاسوعا و عاشورا است.



ثبت 28 هزار موقوفه با نیت عزاداری و اطعام در ایام تاسوعا و عاشورا



معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف اطعام عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) را در راستای اجرای نیات واقفان به عنوان مهم‌ترین برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در این ایام دانست و اضافه کرد: بیش از 28 هزار موقوفه با نیت عزاداری و اطعام عزاداران در ایام تاسوعا و عاشورا در سطح کشور به ثبت رسیده است.



وی در پایان، برپایی خیمه‌های معرفت و ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» را با حضور کارشناسان و مشاوران تخصصی وقف در ایام تاسوعا و عاشورا در سراسر کشور را مهم ترین ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی دانست و گفت: خیمه‌های معرفت و ایستگاه‌های همه واقف باشیم برای ایجاد وقف حسینی جهت تبیین و ترویج اهداف قیام سید الشهدا در اماکن عمومی، امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور طی روزهای تاسوعا و عاشورا برپا می‌شود.

captcha