آزمون طرح «تربیت مربیان حافظان قرآن» در ساری برگزار می‌شود
کد خبر: 1318002
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
27 آبان‌؛

آزمون طرح «تربیت مربیان حافظان قرآن» در ساری برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری آزمون غیرحضوری و مقدماتی طرح تربیت مربیان حافظان قرآن کریم 27 آبان در بقعه میر عبدالعظیم(ع) میرسرروضه ساری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، با اشاره به اجرای طرح تربیت مربیان حافظان قرآن کریم در کشور، گفت: سهمیه مازندران برای این دوره آزمون 80 نفر بوده که تاکنون در مرحله نخست 36 نفر مجاز شدند.
وی با بیان اینکه از 33 نفر ثبت‌ نامی در بخش خواهران 33 نفر مجاز شدند، افزود: در بخش برادران از پنج نفر شرکت‌کننده سه نفر مجاز و دو نفر مردود شدند.
حیدری تصریح کرد: دور نخست طرح تربیت مربیان حافظان قرآن کریم در استان قم با حضور تمام ادارات اوقاف کشور و به صورت متمرکز برگزار شد.
وی از برگزاری آزمون غیرحضوری و مقدماتی طرح تربیت مربیان حافظان قرآن کریم در مازندران خبر داد و افزود: دوره مقدماتی این طرح روز دوشنبه 27 آبان ماه 92 در بقعه میر عبدالعظیم(ع) میرسرروضه ساری برگزار می‌شود.
حیدری تعداد شرکت‌کننده این آزمون را 48 نفر اعلام کرد و بیان داشت: 45 نفر خواهر و سه نفر برادر در این دوره از آزمون شرکت می‌کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: نفرات مجاز شده آزمون طرح تربیت مربیان حافظان قرآن کریم استان برای کسب مدرک به آزمون سراسری این طرح در استان قم فرستاده می‌شوند.
وی از حضور داوران برتر و معتبر کشوری و استانی در این دوره از آزمون خبر داد و افزود: آن دسته از نفراتی که بیش از 10 جزء قرآن کریم را حفظ هستند به صورت مستقیم به آزمون طرح تربیت مربیان حافظان قرآن کریم در استان قم فرستاده می‌شوند.
حیدری شرایط شرکت در آزمون طرح تربیت مربیان حافظان قرآن کریم را حفظ حداقل سه جزء از قرآن کریم دانست وخاطرنشان کرد: این آزمون در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار می‌شود.

captcha