آموزه‌های قرآن‌ محور اصلی و عترت رکن تحکیم وحدت قرار گیرد
کد خبر: 1320126
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
آیت‌الله ایمانی در گفت‌وگو با ایکنا:

آموزه‌های قرآن‌ محور اصلی و عترت رکن تحکیم وحدت قرار گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر ضرورت حفظ انسجام جامعه قرآنی گفت: اگر در جامعه اسلامی دعوت به وحدت می‌شود، باید قرآن و آموزه‌های آن محور اصلی قرار بگیرد و در کنار آن از عترت برای تحکیم وحدت استفاده شود.


آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به اهمیت و ضرورت حفظ وحدت در جامعه قرآنی، عنوان کرد: قرآن اساساً محور وحدت، یکدلی و یکپارچگی جامعه معرفی می‌شود و یکی از مصادیق حبل‌الله است و اگر در جامعه اسلامی دعوت به هماهنگی می‌شود باید از آموزه‌های قرآن به‌عنوان منادی وحدت الگو گرفت.



وی تصریح کرد: اگر در جامعه اسلامی دعوت به وحدت و حفظ هماهنگی و انسجام می‌شود، باید قرآن و آموزه‌های آن محور اصلی قرار بگیرد و در کنار آن از عترت که مفسر قرآن است، برای تحکیم وحدت استفاده شود.



قرآن بهترین عامل جهت جهت‌دهی اندیشه است



آیت‌الله ایمانی ابراز کرد: عوامل مختلفی وجود دارد که فعالان قرآنی که پیشانی ‌جامعه قرآنی هستند، باید به آن توجه داشته باشند و مهم‌ترین این عوامل، آشنایی با قرآن و انس گرفتن با آن است؛ چراکه انس با قرآن به انسان فکر، اندیشه، دید و جهت می‌دهد و در یافتن یک برنامه صحیح و درست بسیار کمک‌کننده است.



نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بعد از این مرحله مهم باید قرآن را به‌درستی معرفی کرده و اگر در‌صدد ایجاد وحدت و هم‌دلی هستیم باید از مدار قرآن خارج نشویم.



‌عامل بودن به قرآن موجب ایجاد جاذبه جهانی آن



وی تأکید کرد: کسانی‌که فعال قرآنی در جامعه هستند مسئولیت بسیار سنگینی در قبال معرفی قرآن به جامعه جهانی دارند و اگر در عمل به آموزه‌های قرآن و داشتن اخلاق قرآنی کوتاهی کنند این کتاب آسمانی جاذبه جهانی پیدا نمی‌کند.



آیت‌الله ایمانی افزود: در کنار تمامی برنامه‌های موجود در جامعه در راستای معرفی قرآن و استفاده از آموزه‌های آن باید درصدد معرفی یک مدل اجرایی برای مخاطب باشیم و فقط به گفتن کلیات اکتفا نکنیم.



نماینده ولی‌ فقیه در استان فارس ذکر کرد: وقتی جامعه هدف، الگوی اجرایی در اختیار داشته باشد که با گرفتن درس از تعالیم قرآن اخلاق قرآنی پیدا کرده است، در راه یادگیری آموزه‌های قرآنی تلاش کرده و بهتر می‌تواند در این را ه قدم بردارد.



زیربنای تمام فعالیت‌های فرهنگی، قرآن است



وی اظهار کرد: تمامی مجموعه‌های فرهنگی کشور که اساس فعالیت‌های آن‌ها ترویج فرهنگ است باید این مهم را در‌نظر داشته باشند که زیربنای تمامی فعالیت‌های فرهنگی قرآن است و هرچه فاصله از آن بیشتر باشد به شکست نزدیکتر است.



آیت‌الله ایمانی گفت: اگر جامعه قرآنی که منادی ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در کشور است خود به اخلاق قرآنی مزین نباشد جامعه عموم مردم از قرآن فاصله می‌گیرند؛ زیرا این افراد به‌عنوان الگو در جامعه شناخته می‌شوند.

captcha