دشمن از فهم بالای ملت ایران در پیگیری خواسته های خود نگران است
کد خبر: 1320147
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
حسین شیخ الاسلام:

دشمن از فهم بالای ملت ایران در پیگیری خواسته های خود نگران است

گروه سیاسی: مشاور امور بین‎الملل رئیس مجلس با بیان اینکه دشمن به دنبال تضعیف اسلام ناب محمدی(ص) و انقلاب اسلامی است، افزود: آنها همچنین از فهم بالای ملت ایران در پیگیری خواسته های خود نگران هستند و دستاوردهای مادی و معنوی جمهوری اسلامی را بر نمی تابند.


حسین شیخ الاسلام، مشاور امور بین‎الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به کارشکنی‌های برخی کشورهای غربی در روند مذاکرات هسته‌ای گفت نباید سطحی نگری کرد؛ آنها با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی مشکل ریشه‌ای دارند و برایشان تفاوتی نمی‌کند اکنون کدام دولت در ایران مذاکرات را ادامه می‌دهد.



وی افزود: غربی ها مدعی هستند برای ممانعت از دسترسی ایران به سلاح اتمی تلاش می‌کنند، اما سؤال اساسی این است که آیا واقعا هدف آنها پیگیری این موضوع است؟ به نظر من این ظاهر شعار آنهاست و در واقع می دانند که جمهوری اسلامی به هیچ وجه  به دنبال تولید سلاح اتمی نیست.



سفیر اسبق ایران در سوریه عنوان کرد: دستیابی به سلاح اتمی هیچ گاه جزء سیاست‎های دفاعی ما نبوده است و آن را احمقانه می دانیم و بالاتر از همه فتوای مقام معظم رهبری در حرام دانستن تولید سلاح اتمی امروز به گوش جهانیان رسیده است.



مشاور امور بین‎الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: غربی ها در واقع هدف دیگری را پیگیری می کنند و در پی این هستند که جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف پیشرفت نکند وحکومت مردم‎سالاری دینی که رقیب جدی گفتمانهای غربی است تضعیف شود و امروز توانایی های علمی و راهبردی ما در حال افزایش است و غرب و آمریکا مخالف این توانایی ها هستند، لذا برای جلوگیری از پیشرفت علمی ایران همه تلاش خود را خواهند کرد و برایشان تفاوتی نمی کند کدام دولت در ایران بر سرکار باشد.



سفیر اسبق ایران در سوریه با بیان اینکه دشمن به دنبال تضعیف اسلام ناب محمدی(ص) و انقلاب اسلامی است، افزود: آنها همچنین از فهم بالای ملت ایران در پیگیری خواسته های خود نگران هستند و دستاوردهای مادی و معنوی جمهوری اسلامی را بر نمی تابند، لذا بهانه گیری کرده و هر از گاه یک بهانه را مطرح می کنند.



مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باطن دعوای غرب و‌آمریکا با جمهوری اسلامی وجودی و ماهوی است و این دعوا به دلیل داشته های مادی و معنوی ملت ایران است.



وی با اشاره به مذاکرات ایران با گروه 1+5 گفت: باید در این مذاکرات و هر مذاکره دیگری بر سر اصول خود پافشاری کنیم و ما توافقنامه «ان پی تی» را امضا کرده ایم و این توافقنامه حقوقی را برای ما قائل شده است و تکالیفی نیز داریم؛ باید به طور کامل حقوق خود را مطالبه کنیم و تکالیف خود را نیز انجام دهیم.



مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: غربی‎ها و آمریکا حاضر نیستند به حقوق ملت ایران اعتراف کنند و ما نباید هیچ تکلیفی فراتر از «ان پی تی» بپذیریم زیرا در این صورت از حقوق ملت ایران کوتاه آمده ایم و خواسته های نامشروع آنها را پذیرفته ایم.

captcha