گرامیداشت هفته بسیج در خوی با اجرای 200 برنامه فرهنگی
کد خبر: 1320558
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲

گرامیداشت هفته بسیج در خوی با اجرای 200 برنامه فرهنگی

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه خوی، گفت: نزدیک به ۲۰۰ برنامه متنوع، در زمینه های فرهنگی، علمی، هنری، خدماتی و ورزشی، به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در خوی، برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، سردار احد بابازاده، فرمانده سپاه خوی امروز پنجشنبه، 30آبان در نشست خبری در جمع خبرنگاران خبرگزاری ها و نشریات خبری شهرستان خوی، با اشاره به اهدای نعمات پروردگار در طول تاریخ به بنی آدم اظهار کرد: بسیج نعمت و نشانه های پروردگار است که با دستان پر برکت امام(ره) به اسلام و ایران هدیه داده شده است.

وی، اضافه کرد: مسئولین نظام ما باید قدر و ظرفیت این نعمت الهی(بسیج) را بدانند و در تمامی عرصه ها از ظرفیت بسیج بهره ببرد؛ چرا که با توجه به آیات الهی هرکس نشانه ها و نعمات الهی را انکار کند بالطبع مورد غضب الهی قرار می گیرد.

فرمانده سپاه خوی، گفت: در راستای منویات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اهتمام جدی به برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی ها و پشتیبانی از اجرای ماموریت ها همچنین خلاقیت و نوآوری و حمایت از ابتکارات در دستور کار بسیج قرار دارد و این تدابیر روز به روز افزایش کیفی و کمی خواهد یافت.

وی با اعلام برنامه های هفته بسیج در سال جاری  و روز شمار ایام، گفت: برنامه های هفته بسیج از اول آذرماه جاری آغاز و تا روز چهارشنبه 6 آذر ادامه خواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول، همایش ائمه و جماعت، اعزام فرماندهان حوزه ها، پایگاه ها و کانون ها  جهت دیدار رهبری، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، نشستهای عاشقان ولایت، تجلیل از افراد موثر در مناطق ویژه، افتتاح طرح های عمرانی و تولیدی، معرفی خدمات بسیج در عرصه های سازندگی، محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم  و برگزاری مانور فرهنگی، از برنامه های مهم هفته بسیج است که به همت سپاه خوی، برگزار می شود.

سردار بابازاده،  اجرای برنامه های مختلف ورزشی، پیاده روی گردان های عاشورا و الزهرا، اعزام اکیپ پزشکی به مناطق محروم، میقات صالحین، نشست های سرگروه ها با والدین  اعضا، افتتاح پروژه های بسیج سازندگی، برگزاری شب شعر را از دیگر برنامه های هفته بسیج سپاه خوی، عنوان کرد.

فرمانده سپاه خوی، ادامه داد: امروز بسیجیان متناسب با تهدیدات احتمالی توانمندی های دفاعی خود را افزایش داده و با اعلام این آمادگی به صورت گسترده در صحنه های دفاع از انقلاب و نظام حضور فعال و با نشاط دارند و همگان اذعان دارند که بسیج قدرت عظیم بازدارنده در مقابل دشمنان است و این عظمت همواره یاس و ناامیدی دشمنان را به دنبال داشته است.

وی بیان کرد: همانند سالیان گذشته در روزی که بنا به فرمان بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران به روز بسیج مستضعفین نام گذاری شده است، تجمع عظیم بسیجیان با عنوان اقتدار بسیجیان در عرصه های  امنیتی،فرهنگی، اقتصادی و امدادی، برگزار می شود.

فرمانده سپاه خوی در پایان با اشاره به منویات رهبری در عرصه خودکفایی و مبارزه با تولیدات خارجی، از افتتاح  طرح های تولیدی توسط بسیجیان سپاه خوی، خبر داد و افزود: 3 پروژه تولیدی در زمینه های پوشاک، مرغداری و پرورش بلدرچین، همزمان با هفته بسیج، نیز در شهرستان خوی، افتتاح می شود.

captcha