محور اسلامی ـ شیعی در خاورمیانه در حال تکامل است
کد خبر: 1320623
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۱
حجت‌الاسلام نیازی:

محور اسلامی ـ شیعی در خاورمیانه در حال تکامل است

گروه اجتماعی: با وجود خواست استکبار جهانی قدرت‌های شیعه در منطقه شکل گرفته است و هلال شیعی در حال کامل شدن است به‌گونه‌ای که در لبنان، عراق و حتی شبه جزیره عربستان در حال مشاهده فعال شدن و کامل شدن محور اسلامی ـ شیعی هستیم.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام غلام‌حسین نیازی، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارس پنجشنبه، 30 آبان‌ در جمع فرماندهان، افسران ارشد و پاسداران پایگاه هوایی سپاه امام خمینی(ره) شیراز با تحلیل مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 گفت: آمریکا قبل از انقلاب اسلامی 2 پایگاه مهم در منطقه داشت که یکی ایران بود که با توجه به منابع غنی انرژی و نفتی دارای قدرت نظامی و مالی بود و دیگری رژیم اشغالگر صهیونیستی به‌عنوان پایگاه نظامی و تروریستی درمنطقه محسوب می‌شد.



وی خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی یکی از ستون‌های اتکای آمریکا در منطقه فرو ریخت و هر چه سعی کرد تا انقلاب را شکست دهد، موفقیتی کسب نکرد و توطئه‌هایی نظیر ترور، هشت سال جنگ تحمیلی، تحریم‌های اقتصادی و تهاجم فرهنگی همه نقش بر آب شدند و در عرصه جنگ نرم هم کاری از پیش نبردند.



حجت‌الاسلام نیازی با اشاره شکل‌گیری نظام جدید در منطقه خاورمیانه پرداخت و گفت: علی‌رغم خواست استکبار جهانی قدرت‌های شیعه در منطقه شکل گرفته است و هلال شیعی در حال کامل شدن است به گونه‌ای که در لبنان، عراق و حتی شبه جزیره عربستان در حال مشاهده فعال شدن و کامل شدن محور اسلامی – شیعی هستیم.



سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد استان فارس اظهار کرد:‌ با وجود خواست استکبار جهانی قدرت‌های شیعه در منطقه شکل گرفته و ایران، قدرت کامل و قوی منطقه‌ای است.



وی افزود: در سالیان اخیر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا قصد مهار ایران و به سازش کشیدن مردم شجاع و متدین را دارند که به لطف خدا، دقت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و وحدت مردم این نقشه‌های شیطانی خنثی شده و خواهد شد.



حجت‌الاسلام نیازی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که نرمش قهرمانانه را یک مانور هنرمندانه برای رسیدن به مقصد و اهداف تفسیر کرده‌اند، افزود: مقام معظم رهبری لزوم پیگیری مذاکرات را از موضع قدرتمندانه یادآور شدند و توجه به رهنمودهای معظم‌له و نظرات دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی راهگشا و نتیجه بخش خواهد بود.



وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری توجه به ملاک‌های اسلامی و منافع ملی را خط قرمز مذاکرات هسته‌ای دانسته‌اند که باید به آن توجه شود.

captcha