نهضت امام حسین(ع)، محور وحدت شیعه و سنی قرار گیرد
کد خبر: 1324047
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹
حجت‌الاسلام میرعمادی:

نهضت امام حسین(ع)، محور وحدت شیعه و سنی قرار گیرد

گروه اجتماعی: ارشد عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت مسلمانان افزود: یکی از محورهای وحدت شیعه و سنی می‌تواند نهضت امام حسین(ع) باشد همان‌طور که قرآن و حج و عبادات دیگر محور وحدت ماست، قیام امام حسین(ع)نیز می‌تواند محور وحدت مسلمانان جهان قرار گیرد.


حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد میرعمادی، ارشد عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با  اشاره به فرازهایی از واقعه عاشورا گفت: عدالت‌خواهی، حق‌محوری، انجام تکلیف، اقامه دین خدا، اقدام برای ارزش‌های دینی مورد تأیید همگان است بنابراین همین باعث شد که قلب‌ها در عزاداری امام حسین(ع) به‌سمت همدیگر جذب شود.



وی با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت مسلمانان افزود: یکی از محورهای وحدت شیعه و سنی می‌تواند نهضت امام حسین(ع) باشد همان‌طور که قرآن و حج و عبادات دیگر محور وحدت ماست، قیام امام حسین(ع) و وقایع کربلا نیز می‌تواند محور وحدت مسلمانان جهان قرار گیرد.



حجت‌الاسلام میرعمادی بیان کرد: امام حسین(ع) برای دین خدا و احیای اسلام ناب محمدی(ص) قیام و جانفشانی کرد که همگی این اعمال فطری است لذا قیام آن حضرت می‌تواند وحدت‌آفرین برای گروه‌های مختلفی باشد که بتوانند حول این محور گردهم آمده و زندگی خود را بر آن استوار کنند.



عاشورا، یک فرهنگ است



ارشد عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس در ادامه با اشاره به ارکان مکتب عاشورا گفت: عاشورا، یک مکتب، تفکر و فرهنگ است و اختصاص به زمان و مکان خاصی ندارد و به فرموده امام صادق(ع) تمام روزها عاشوراست.



وی با تأکید بر اینکه مکتب امام حسین(ع) مکتب آزادگی است، افزود: ارکان این مکتب، عزت نفس، عزتمندی و عزتمداری، عدم تسلیم در مقابل مطامع دنیا، حق‌محوری، قیام برای دین خدا، فداکاری در جهت اعتلای دین خدا، ایثار کردن و... است.



حجت‌الاسلام میرعمادی تصریح کرد: توجه به نهضت امام حسین(ع) به‌دلیل اینکه برخاسته از فطرت پاک انسانی است، ربطی به شیعه و سنی بودن ندارد و هر انسانی حتی غیرمسلمان از نهضت امام حسین(ع) متأثر می‌شود زیرا حضرت دنبال دنیا و مادیات و ثروت، مکنت و جایگاه اجتماعی قدم نگذاشتند بلکه اهداف والای الهی و انسانی را دنبال کردند لذا همه انسان‌ها حرکت ظلم‌ستیزانه امام حسین(ع) را تأیید می‌کنند و از یزیدیان برائت می‌جویند.  



سوگواری ادیان مختلف در عزای امام حسین(ع)



ارشد عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس خاطرنشان کرد:‌ از ابتدای شهادت امام حسین(ع) عده‌ای از مسیحیان، در مقابل یزیدیان به اطباب و خطاب برمی‌خیزند که چرا چنین اتفاقی روی داد؛ حتی امروز در مکاتب مختلف از قبیل هندوها، بودایی‌ها، یهودی‌ها و ارمنی‌ها عاشق این حرکت امام حسین(ع) هستند و این حرکت را می‌ستایند و اظهار همدردی با امام حسین(ع) می‌کنند و به آن حضرت احترام می‌گذارند.



وی ادامه داد: بنابراین عشق و توجه به نهضت حسینی ربطی به شیعه و یا گروه خاصی ندارد بلکه امروز اهل تسنن در مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) شرکت کرده و برای آن حضرت اشک می‌ریزند و این به‌دلیل آن است که وقایعی که در کربلا رخ داد مانند شهادت یک طفل 6 ماهه که هیچ گناهی ندارد، در هیچ مکتبی قابل قبول نیست لذا این مسئله ارتباط با یک مکتب و مذهب و حتی دین خاصی ندارد و تمام  ادیان و مذاهب و همه انسان‌ها با هر تفکری وقتی به این جریان نگاه می‌کنند، حرکت امام حسین(ع) را تأیید می‌کنند.

captcha