مسجد، هسته اساسی تشکیلات انقلاب اسلامی است
کد خبر: 1332643
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
حجت‌الاسلام هاشمیان‌پور:

مسجد، هسته اساسی تشکیلات انقلاب اسلامی است

گروه اجتماعی: رئیس تبلیغات اسلامی خرم‌بید با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد در دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی، گفت: مسجد هسته اساسی تشکیلات انقلاب اسلامی و یکی از عناصر مهم در پیروزی انقلاب است.


حجت‌الاسلام سیدصاحب هاشمیان‌پور، رئیس تبلیغات اسلامی خرم‌بید در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد در دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی، گفت: مسجد هسته اساسی تشکیلات انقلاب اسلامی و یکی از عناصر مهم در پیروزی انقلاب است.



وی تصریح کرد: هر چه اعتقادات و باورهاى جامعه از استحکام منطقى بیشترى برخوردار باشد نقش فعال‏ترى در مواجهه با مشکلات و مصایب ایفا مى‏کند.



روح حقیقی توحید، عامل ظلم‌ستیزی است



حجت‌الاسلام هاشمیان پور اظهار کرد: روح حقیقى توحید، نفى فراعنه و طواغیت را در پى دارد و در رویارویى و مبارزه با شرک و ظلم قدرت مقاومت و پایدارى مى‏دهد.



وی با بیان اینکه نظام اعتقادى اسلام نقش مهمى در موضع‏گیرى انسان در عرصه اجتماع دارد، ابراز کرد: یکى از نویسندگان خارجى معتقد است عقاید تشیع به‏گونه‏اى است که عناصر مبارزاتى و نیروى انقلابى به نحو چشمگیرى در آن وجود دارد و مقاومت علیه ‏مقتدرترین ‏ظالم‏ها را توجیه ‏مى‏کند.



احیای مجدد مسجد موجب پیروزی انقلاب شد



رئیس تبلیغات اسلامی خرم‌بید اظهار کرد: احیای مجدد مسجد و تمام ابعاد عملکردی آن در جریان انقلاب اسلامی باعث شد این مکان عبادی دیگر فقط جایگاهی برای عزلت و گریزگاهی از جامعه و برای دوری جستن از دنیا، گرفتن وضو، انجام عبادات یا گوش دادن به صوت قرآن نباشد؛ بلکه مسجد به یک کانون مبارزه و مرکز فرماندهی بدل و تماماً آن چیزی شد که در عصر پیامبر بود.



حجت‌الاسلام هاشمیان‌پور افزود: مسجد، از نخستین نهادهایی است که در صدر اسلام و به هنگام هجرت رسول اکرم(ص) از مکه به مدینه شکل گرفت و شکل‌گیری مساجد از مصادیق بارز جامعه اسلامی است و نقش‌آفرینی مساجد در تمامی عرصه‌ها و شئون جامعه اسلامی، سبب توسعه و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی بوده است.



وی بیان کرد: نقشى که مساجد در جریان انقلاب ایفا کردند یکى دیگر از مشخصه‏هاى اسلام در تکوین انقلاب به شمار مى‏رود و مساجد یکى از کانون‏هاى مهم تجمع و تبادل پیام‏هاى انقلاب و تعمیق جریان انقلاب محسوب مى‏شدند.

captcha