حمایت مسئولان و مردم از تیم دیپلماسی عامل مهمی در موفقیت مذاکرات آینده است
کد خبر: 1339684
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۵
محسن کوهکن:

حمایت مسئولان و مردم از تیم دیپلماسی عامل مهمی در موفقیت مذاکرات آینده است

گروه سیاسی: دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار گفت: ارکان نظام و مسئولان باید از تیم مذاکره کننده حمایت کنند تا در مذاکرات آینده تیم دیپلماسی ما از قدرت چانه زنی بالایی برخوردار باشد.


محسن کوهکن، دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار در گفت ‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) با ذکر اینکه حق ما برای غنی ‌سازی اورانیوم ناشی از قوانین بین ‌المللی و طبق نظر آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی است؛ افزود: برخی کشورهای غربی و آمریکا در طول سالهای قبل این حق را برای ما قائل نبودند و با بی‌ شرمی معتقد بودند این حق برای رژیم صهیونیستی که کلاهک هسته ‌ای می‌سازد محفوظ است اما ایران نباید از این حق برخوردار باشد.



کوهکن عنوان کرد: حق غنی سازی چیزی نیست که گروه 1+5 زمانی از ما گرفته باشند و حالا بخواهند آنرا اعطا کنند، چنین تصوری یک تصور باطل است.



وی افزود: اینکه غربی ها پس از سالها فشار اکنون 180 درجه از مواضع خود چرخش داشته ‌اند برای ما یک موفقیت است و این حاصل پایداری همه ارکان نظام و مردم بوده است.



این نماینده سابق مجلس اظهار کرد: ما بر حقوق خود ایستادگی کردیم و برخی از کشورها که این حقوق ملت را بر نمی ‌تابیدند این بار برخلاف خواسته ‌های خود به این حق قانونی ملت ایران معترف شدند.



دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار با ذکر اینکه حق غنی ‌سازی به صورت قانونی برای ما وجود دارد، گفت: گروه 1+5 در جایگاهی نیست که منبع صدور و یا عدم صدور حق هسته ‌ای ملت ایران باشد و ملت ایران خود را برای این حق، محق می داند.



وی با اشاره به مواضع غربی ‌ها در مورد توافق ژنو گفت: برخی از کشورهای غربی به صهیونیست ‌‌ها وامدار هستند و دوپهلو سخن می ‌گویند؛ همانطور که در مذاکرات قبلی فرانسه در دام مطالبات رژیم صهیونیستی قرار گرفت.



وی با بیان اینکه در داخل افراد می‌توانند نسبت به این مذاکرات نقد داشته باشند، افزود: باید ابهامات برطرف شود اما در برآیند نهایی ارکان نظام و مسئولان باید از تیم مذاکره کننده حمایت کنند تا در مذاکرات آینده تیم دیپلماسی ما از قدرت چانه زنی بالایی برخوردار باشد.



این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی ما از سوی غرب در تحریم بوده ‌ایم اما این تحریم‌ ها شدت و ضعف داشته است، اگر این مذاکرات بتواند شیب تحریم ‌ها را نزولی کند، موفقیت ‌آمیز خواهد بود و اگر در این 6 ماه آنها به تعهداتشان عمل نکنند، تعهدات ما نیز قابل بازگشت است.

captcha