تأمین مسکن و اشتغال جوانان، اولویت‌های حوزه وقف است
کد خبر: 1347280
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
مشاور رئیس سازمان اوقاف کشور:

تأمین مسکن و اشتغال جوانان، اولویت‌های حوزه وقف است

گروه اجتماعی:‌ با توجه به بررسی‌های انجام گرفته در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، اشتغال، تأمین مسکن و کمک به ازدواج جوانان از حوزه‌های اولویت‌دار در زمینه وقف هستند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، نادر ریاحی، مشاور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پنج‌شنبه، 5 دی‌ در جمع خبرنگاران در شیراز گفت: با توجه به بررسی‌های انجام گرفته در حوزه‌های مختلف فرهنگی – اجتماعی، اشتغال، تأمین مسکن و کمک به ازدواج جوانان از حوزه‌های اولویت‌دار در زمینه وقف هستند.  



وی با تصریح اینکه همه اقشار جامعه می‌توانند با خرید اوراق مشارکتی وقف در این امر خداپسندانه شرکت کنند، گفت: در بین مردم این تصور وجود دارد که یک واقف باید سرمایه و امکانات کلان در اختیار داشته باشد، اما با نگاه به تاریخ ساخت بناهای مختلف در طول دوران مختلف تاریخ، متوجه خواهیم شد که تأسیس آن‌ها با مشارکت اقشار مختلف و نیز جمع‌آوری سرمایه‌های خرد است.



ریاحی افزود: مبانی حقوقی طرح اوراق مشارکتی وقف به گونه‌ای طراحی شده است که این اوراق با یک سازو کار قانونی دقیق و تأیید شده و نیز با مراقبت سازمان اوقاف، بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های نظارتی و جمعی از افراد معتمد، در حوزه‌های مورد نیاز هزینه شوند.



مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به نقش تعیین‌کننده رسانه‌ها در تمامی مسائل مهم اجتماع، اظهار کرد: با توجه به نقش مهم خیران و واقفان در تأمین نیازهای جامعه، رسانه‌ها باید درخصوص اوراق وقف مشارکتی اطلاع‌رسانی کنند.

captcha