شهدای قرآنی بهترین اسوه برای سبک زندگی اسلامی هستند
کد خبر: 1347994
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۲
رحیم قربانی:

شهدای قرآنی بهترین اسوه برای سبک زندگی اسلامی هستند

گروه جهاد و حماسه: رئیس سازمان قرآن و عترت سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، شهدای قرآنی را بهترین اسوه برای جامعه قرآنی و بهترین الگو برای سبک زندگی اسلامی دانست و بر ادامه راه آنان تأکید کرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در دیدار شورای عالی قرآن از خانواده شهید محسن شعبانلو که عصر روز گذشته، 7 دی‌ماه صورت گرفت، به تشریح چگونگی برگزاری اولین همایش شهدای قرآنی پرداخت.



وی در ابتدای سخنان خود با تأکید بر مقام شامخ شهدای قرآنی، بیان کرد: امروز ما به نیابت از کل جامعه قرآنی متشکل از قاریان، حافظان و فعالان قرآنی به خدمت خانواده شهید محسن شعبانلو رسیده‌ایم تا بگوییم که نظام اسلامی و ملت غیور ایران، همیشه به یاد شهدا و ایثارگران و رهرو راه آن عزیزان هستند.



قربانی با بیان اینکه اولین یادواره شهدای قرآنی روز 25 دی‌ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد، افزود: ما تا ابد مدیون شهدا هستیم و هر چه داریم از قِبل این بزرگواران است، اما متاسفانه جامعه قرآنی خیلی دیر به فکر شهدای قرآنی افتاده است؛ چرا که شهدای قرآنی از جایگاه ویژه‌ای در نظام اسلامی برخوردار هستند.



وی ادامه داد: برگزاری این یادواره و حضور در خانه شهدای قرآنی بیشتر به نفع خود ماست؛ چرا که از فیوضات و الطاف شهدا نسبت به خود برخوردار می‌شویم، پس باید با تمامی توان در این راه قدم برداریم تا بتوانیم گوشه‌ای از دین خود به این شهدای را ادا کنیم.



رئیس سازمان قرآن و عترت سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ با تأکید بر اینکه همه باید از ادامه‌دهنگان راه شهدای قرآنی باشیم، تصریح کرد: راه شهدای قرآنی، غیر از راه قرآن و ائمه اطهار(ع) نیست و ما باید سعی کنیم که ادامه دهنده راه این بزرگواران باشیم.



وی افزود: شهدای قرآنی با تأسی از مقتدای خود، امام حسین(ع) پای در این راه گذاشتند و توانستند به قرب الهی برسند. شهدای قرآنی بهترین اسوه برای جامعه قرآنی کشورمان و بهترین الگوی عملی برای ترسیم سبک زندگی اسلامی هستند.



قربانی با تأکید بر اینکه شهدای قرآنی برای دستیابی به سعادت حقیقی، به جامعه قرآنی تلنگر زدند، اظهار کرد: تاکنون نزدیک به 190 شهید قرآنی از شهر تهران شناسایی شده است. به همین منظور اولین یادواره شهدای قرآنی به همت تمامی دستگاه‌های قرآنی کشور برگزار می‌شود. 

captcha