فرهنگ‌سازی پلیس بر پایه بینش و خدمت‌رسانی به مردم معطوف است
کد خبر: 1352089
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
فرماندهی انتظامی استان مرکزی:

فرهنگ‌سازی پلیس بر پایه بینش و خدمت‌رسانی به مردم معطوف است

گروه اجتماعی: فرهنگ‌سازی پلیس بر پایه فلسفه مدیریت، ارزش، بینش و اهداف خدمت رسانی به شهروندان معطوف بوده و ارتباط و پویایی در کارکنان شاخصه مهم در این چشم‌انداز است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)‌ از استان مرکزی، سردار عزیزالله ملکی، فرماندهی انتظامی استان مرکزی 17 دی در همایش روسای کلانتری‌ها و فرماندهان پاسگاه های انتظامی در اراک با اشاره به عناصر رفتار سازمانی در ساختار پلیس، گفت: فرهنگ‌سازی پلیس بر پایه فلسفه مدیریت، ارزش ، بینش و اهداف خدمت رسانی به شهروندان معطوف بوده و ارتباط و پویایی در کارکنان شاخصه مهم در این چشم‌انداز است.



وی با اشاره به وظایف مهم و پیچیده کارکنان انتظامی در کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی، تصریح کرد: تامین نظم و امنیت، آسایش عمومی، دفاع از حقوق شهروندان و عدالت مسئولیت سنگینی است که ماموران انتظامی در عرصه‌های مختلف و در فرایند برنامه‌ریزی‌های انتظامی خود باید بر آن تاکید داشته باشند.



سردار ملکی با اشاره به تحولات مستمر در جوامع امروزی، اضافه کرد: اگرچه افزایش سرعت تغییرات عامل تاثیرگذاری بر تمام سازمان های امروزی است ولی سازمانی چون نیروی انتظامی با توجه به ارتباط مستقیم با ساختارهای اجتماعی جامعه در فرایند پیش بینی و واکنش در برابر تغییرات، کار سخت و حساسی در پیش رو دارد.



فرمانده انتظامی استان همچنین بر ضرورت تعامل پلیس با اقشار مختلف جامعه تاکید و افزود: تقویت مهارت‌های ارتباطی پلیس یکی از مهم‌ترین الزامات به‌منظور ارتباط اثربخش در ماموریت‌های انتظامی است و فرماندهان و مدیران باید در رویکرد خود تقویت مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی را در رفتار سازمانی کارکنان با برنامه‌ریزی دقیق نهادینه سازند.



این مقام ارشد انتظامی استان، نیروی انسانی کارآمد را عاملی راهبردی در سازمان های پیشرو برشمرد و گفت: تضمین اثربخشی کارکنان در کل سطوح در جهت افزایش توان راهبردی از طریق تجارب و ایجاد محیط آموزشی،‌ احصاء چالش‌های در پیش رو از جمله مولفه‌هایی است که در برگزاری این همایش دنبال می‌شود. ملکی همچنین برنامه‌ریزی راهبردی در ماموریت های انتظامی را فرایندی پویا با دورنگری مثبت نسبت به واقعیت‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: ارائه راهبردهای موثر برای ثبات و ارتقای امنیت اجتماعی مولفه‌ای است که با مشارکت تمامی کارکنان بر مبنای بازاندیشی، بازسازی و بازآفرینی در رویارویی با مسائل اجتماعی محقق شده و کارکنان انتظامی باید بدان توجه ویژه داشته باشند.



ملکی همچنین بر توسعه کارکنان به‌عنوان تلاشی معطوف در تبیین و پویایی سازمانی اشاره کرد و ادامه داد: بهبود ارائه خدمات کیفی،  رویایی هوشمند با چالش‌ها ناشی از تغییرات اجتماعی و حرکت به سمت پلیس دانش بنیان از جمله مواردی است که در تبیین و ارائه الگوی یک پلیس موفق برنامه‌ریزی شده است.



این مقام مسئول در پایان، رویکرد همایش روسای کلانتری‌ها و فرماندهان پاسگاه های فرماندهی انتظامی استان مرکزی را با نگاه مثبت و آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: بازنگری از وظایف و عملکرد اجرایی کارکنان انتظامی در سال گذشته و بررسی نقاط ضعف و قوت،  اتخاذ راهکارهای بهینه و به روز شدن فرماندهان و مدیران در عرصه‌های ماموریتی از جمله اهدافی است که در برگزاری همایش دنبال می‌شود.

captcha