درمان در مقابله با عرفان های کاذب به تنهایی مؤثر نیست
کد خبر: 1352760
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵
حجت‌الاسلام اروجی:

درمان در مقابله با عرفان های کاذب به تنهایی مؤثر نیست

گروه اندیشه: مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با انتقاد از اینکه همه دلسوزان فرهنگی در مقابله با عرفان‌های کاذب به دنبال درمان و نه پیشگیری هستند، گفت: همه متولیان فرهنگی باید به دنبال راهکاری برای آگاه‌سازی نسبت به جریانات نوظهور باشند، در غیر این صورت درمان به تنهایی کارساز نخواهد بود.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی ، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری پنج‌شنبه، 19 دی‌ماه در دوره آموزشی «آشنایی با معنویت‌های نوظهور» ویژه معلمان و اساتید حوزه‌های علمیه و دانشگاه استان، با بیان اینکه جامعه کنونی خواسته و یا ناخواسته در مواجه با بیماری‌های روحی و روانی قرار گرفته است برگزاری این گونه همایش‌ها را در مقابله مضلات فرهنگی اجتماعی بسیار اثرگذار و پیشگیرانه دانست.



وی با اشاره به وجود قشر عظیم و پرظرفیت جوان و نوجوان در کشور، هدف اصلی تهاجمات فرهنگی، اجتماعی، روانی و تخریبی را منحصر به این قشر تأثیرگذار در جامعه دانست.



حجت‌الاسلام اروجی جوانان را قشر تأثیرگذار و آینده‌ساز جامعه اسلامی دانست و گفت: متأسفانه جنگ نرم این قشر عظیم و سرمایه‌های قابل توجه نظام را مورد هدف قرار داده است و این یک واقعیت غیر قابل انکار در جامعه ما است.



وی با تأکید بر ضرورت پیشگیری و مقابله با تهاجمات روانی و فرهنگی دشمنان خاطرنشان کرد: متأسفانه خیل کثیری از جوانان ناخواسته و از روی جهل جذب این گونه عرفان‌ها و مذاهب می‌شوند و در معرض آسییب‌ها و بیماری‌های روحی و روانی قرار می‌گیرند که آگاه‌سازی و پیشگیری یکی از اولویت‌های اصلی مقابله با این تهدیدها است.



حجت‌الاسلام اروجی با اشاره به مقام، جایگاه و منزلت رفیع و الهی معلم در جامعه اسلامی، تصریح کرد: مقام، منزلت و نقش تأثیرگذار معلم در جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که این قشر عظیم به عنوان پدران و ماردان معنوی فرزندان عهده‌دار تعلیم و آموزش صحیح و الهی به آن‌ها هستند.



امام علی(ع) غفلت والدین نسبت به تأمین غذای روح فرزندان‌شان را هشدار می‌دهند



وی به تشریح حدیثی از حضرت علی(ع) در باب خطرات، معضلات و آسیب‌های فرهنگی و روانی پرداخت و اظهار کرد: ایشان از غفلت و بی‌توجهی والدین نسبت به تأمین غذای روح و جان هشدار می‌دهند و از اهتمام جدی آنها بر تأمین خوراک جسم و بدن آنان تعجب می‌کنند؛ بنابراین غفلت از روح و جان انسان را از صراط مستقیم و پروردگار متعال دور می‌کند.



حجت‌الاسلام اروجی تأمین خوراک روح را مقدم‌تر و افضل‌تر از تأمین خوراک غذایی و جسمی دانست و تصریح کرد: اکنون با وجود هجمه گسترده فشارهای روانی بر جامعه  تأمین خوراک روحی، روانی و معنوی یکی از نیازهای اساسی و مهم جوانان است چرا که بی‌توجهی نسبت به آن، بیماری روحی و روانی را در پی خواهد داشت و  درمان آن نیز با قرص و داروهای پزشکی امکان‌پذیر نخواهد بود.





به گفته وی، اگر خوراک روحی و سلامت معنوی جوانان و نوجوانان در خانواده و به ویژه در جامعه تأمین شود به طور قطع آنان در مقابله با این معضلات و فشارها مقاوم خواهند بود و این بیماری در وجود آن هیچ‌گونه تأثیری نخواهد گذاشت.



حجت‌الاسلام اروجی با بیان اینکه همه معلمان، فعالان، اساتید، متولیان امر فرهنگی و دلسوزان انقلاب نسبت به آگاه‌سازی و مقابله با معضلات و تهجمات فرهنگی مسئول هستند، افزود: سلامت بخشی و پاسخگویی به نیازهای معنوی یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های کنونی محسوب می‌شود.



درمان تأثیر عرفان‌های کاذب به تنهایی کارساز نخواهد بود



وی با انتقاد از اینکه همه دلسوزان فرهنگی به دنبال درمان هستند نه پیشگیری، خاطرنشان کرد: همه باید به دنبال راهکاری باشیم که بتوانیم به واسطه آن در مواجه با این معضلات و جریانات نوظهور پیشگیری و آگاهی‌سازی را در جامعه انجام بدهیم در غیر این صورت درمان به تنهایی کارساز نخواهد بود.



حجت‌الاسلام اروجی شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی را افسران جنگ جهاد اکبر توصیف کرد و گفت: شما اکنون به عنوان فرماندهان و افسران در عرصه جنگ نرم و یک جهاد اکبر قرار گرفته‌اید و از ارزش و جایگاه بسیار والایی در نزد پروردگار متعال برخوردار هستید.



به گفته وی، حرکت در راستای مقابله جدی با عرفان های نوظهور و کاذب قدم گذاشتن در یک عرصه عملیاتی جنگ بین حق و باطل است و جنگ‌آوران جبهه اسلام باید با بصیرت و آگاهی در مقابل این عرفان‌های نو ظهور ایستادگی کنند و جامعه اسلامی را از این خطر جدی نجات بدهند.



به گزارش ایکنا، از میان شرکت‌کنندگان در این دوره 20 نفر به عنوان اساتید برتر و خبره انتخاب و برای شرکت در دوره تخصصی شناخت عرفان های نوظور به تهران اعزام خواهند شد.

captcha