فتوای رهبری نشان‌دهنده پرچمداری ایران در عرصه تقریب است
کد خبر: 1367536
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸

فتوای رهبری نشان‌دهنده پرچمداری ایران در عرصه تقریب است

گروه اجتماعی: روحانی اهل سنت کردستان با ابراز خرسندی از فتوای متقن مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر محترم شمردن همسران پیامبر گفت: ایران اسلامی همواره پرچمدار تقریب بین مذاهب مختلف اسلامی بوده و خواهد بود.


ماموستا رحمن غریبی، روحانی اهل سنت کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ابراز خرسندی از فتوای متقن مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر محترم شمردن همسران پیامبر و صحابه مکرم ایشان اظهار کرد: ایران اسلامی همواره پرچمدار تقریب بین مذاهب مختلف اسلامی بوده و خواهد بود.



وی افزود: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران شاهد دمیدن روحی تازه بین ملت مسلمان ایران و گسترش فضای امید ایثار، تعالی معنویات و شکوفایی آموزه‌های دینی بین مسلمانان منطقه و حتی جهان بودیم که این مهم برای دشمنان از همان ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می‌گذرد.



روحانی اهل سنت کردستان بیان کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری با فتواها و رهبری ‌های داهیانه خویش همواره جوامع اسلامی را به سوی روشنی و امید رهنمون کرده‌اند.



وی بیان کرد: اخیراً نیز معظم له با فتوایی روشنگرانه بار دیگر جایگاه اصلی و پرچمداری جمهوری اسلامی ایران در عرصه تقریب بین مذاهب اسلامی را به جهانیان نشان دادند و این مهم نه تنها از سوی مراجع اهل سنت کشور بلکه از سوی علمای برجسته اسلامی از سراسر دنیا نسز مورد استقبال قرار گرفت .



وی خاطر نشان کرد : مسلمانان کرد اهل سنت در مناطق مختلف ایران بر خود می‌بالند که زیر لوای همچون رهبری مدبر و عالم به سوی تعالی و پیشرفت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی گام بر می‌دارند.

captcha