برنامه‌های دهه فجر در راستای تأثیرگذاری بیشتر در نسل جوان برگزار شود
کد خبر: 1367965
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

برنامه‌های دهه فجر در راستای تأثیرگذاری بیشتر در نسل جوان برگزار شود

گروه سیاسی: برنامه‌های اجرایی 12 بهمن هر سال در خمین بازتاب جهانی دارد و دشمنان با دقت تمامی برنامه‌ها را تحت نظر دارند؛ لذا برنامه‌ها باید هر سال با کیفیت بیشتری در راستای تبیین اهداف انقلاب برای نسل جوان برگزار شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی 8 بهمن در دیدار با اعضای شورای فرهنگ عمومی استان که در بیت امام جمعه اراک برگزار شد، ضمن نکوداشت ایام الله دهه فجر، یاد و خاطره تمام مردم دین‌مدار و عدالت‌محور که در خلق و پیدایش انقلاب اسلامی دخیل بودند را نیز گرامی داشت و زنده نگهداشتن یاد آن دوران را تکلیفی عمومی بیان کرد.



وی با بیان این مهم که استان مرکزی به‌عنوان زادگاه حضرت امام راحل(ره) از شاخصه خاصی به منظور اجرای برنامه‌های جامع برخوردار است، تصریح کرد: خمین در سالروز ورود تاریخی امام(ره) همه ساله شاهد اجرای برنامه‌های منحصربه‌فرد بوده و این امر از دید دولتمردان مخفی نمانده و با دقت نظر طرح‌های اجرایی در این شهرستان را دنبال می‌کنند.



آیت‌الله دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: برنامه‌های اجرایی 12 بهمن هر سال در خمین بازتاب جهانی داشته و دشمنان با دقت تمامی برنامه‌ها را تحت نظر دارند؛ لذا برنامه‌ها باید هر سال با کیفیت بیشتری در راستای تبیین اهداف انقلاب برای نسل جوان برگزار شود.



امام جمعه اراک با تأکید بر اینکه اجرای برنامه‌های ایام الله دهه فجر اقتدار امام راحل(ره)، رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی را در جهان به منصه ظهور می‌رساند، اضافه کرد: حضور گرم مردم همیشه در صحنه ضمن ماندگاری، صلابت و شکوه انقلاب اسلامی ایران است؛ چرا که این عزیزان وفاداری و پایمردی خویش را در تمامی صحنه‌های سخت و طاقت‌فرسا به اثبات رساندند.



وی در ادامه شخصیت حضرت امام(ره) را شخصیتی وارسته و بی‌بدیل خواند و ابراز کرد: ایشان با توکل وافر به خداوند متعال، اعتماد به نفس و حمایت مردم انقلاب با این عظمت را هدایت و قانون اساسی مبتنی بر اسلام و قرآن را به ارمغان آوردند.



آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگر از سخنان خویش به صفت برتر غیرت در وجود آدمی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه غیرت تنها به غیرت ناموسی اطلاق نشده و دیگر ابعاد را نیز در برمی‌گیرد، افزود: انسان متعهد و دیندار باید دارای غیرت دینی و معنوی بوده و این مهم باید در سرشت و فطرت هر مرد و زن نهادینه باشد.



وی ادامه داد: دشمنان و بیگانگان با تهاجم فرهنگی و اجرای برنامه‌های به ظاهر مفرح سعی در تخریب غیرت دینی، اخلاقی و فرهنگی ملت شریف ایران را دارند؛ اما مردم فهیم ایران با فراست و هوشیاری توصیف‌ناشدنی هیچ‌گاه اجازه تخریب در اصول اعتقادی را نداده و نخواهند داد؛ چرا که این مهم در روح و روان تک تک افراد جامعه نهادینه شده است و به این راحتی دستخوش تغییر قرار نخواهد گرفت.



آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگر از سخنان خویش از نیروی انسانی به‌عنوان سرمایه‌های کلان در هر جامعه یاد کرد و گفت: توجه به نیروی انسانی مبحثی جدی است که برای استفاده از این ظرفیت کلان باید تدابیر خاص اتخاذ شود.



نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان اضافه کرد: تمرکززدایی و عدم مجوز املاک تجاری در مرکز شهر از سوی شهرداری و همچنین اجرای طرح جامع میدان شهدا از دیگر موارد در حل مشکلات ترافیکی در کلان‌شهر اراک است.

captcha