انقلاب اسلامی ایجاد‌کننده یک جهش علمی در کشور بود
کد خبر: 1371202
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰

انقلاب اسلامی ایجاد‌کننده یک جهش علمی در کشور بود

گروه اجتماعی: رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان با تأکید بر اینکه سطح علمی کشور قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست، گفت: امروز ایران اسلامی از لحاظ علمی جهش بسیار خوبی داشته و در تراز کشورهای مقتدر دنیا قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حمیدرضا مجردی، رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان شب گذشته، 15 بهمن در نشست کمیته‌های دهه ‌فجر دانشگاه‌های استان با نماینده ‌ولی فقیه در کردستان‌، با تأکید بر اینکه سطح علمی کنونی کشور در حال حاضر قابل قیاس با قبل از انقلاب و حتی دهه قبل نیست، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ علمی جهش بسیار خوبی داشته و در تراز کشورهای مقتدر دنیا قرار گرفته است.
وی با اشاره به نقش دانشگاهیان در شکوفایی انقلاب افزود: یکی از ابعاد مهم انقلاب اسلامی و نتایج آن، نظام جمهوری اسلامی است که به مرزهای جغرافیایی محدود نشده و به الگویی موفق در سراسر دنیا تبدیل شده است.
مجردی بیان کرد: اگرچه به اذهان دشمن، امروز ایران اسلامی در بعضی زمینه‌ها ابهامات و مشکلاتی دارد، اما در زمینه علمی هیچ ابهامی وجود نداشته و این مهم اکنون برای همه دنیا نمود پیدا کرده است.
وی فناوری نانو، سلول‌های بنیادین، هوافضا و انرژی هسته‌ای را از دستاوردهای علمی کشور دانست و عنوان کرد: این‌ها همه از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی در مباحث علمی بوده که فقط با صداقت، خالصی عمل و غیرت ایرانی دانشگاهیان به تحقق رسیده است.
رییس جهاددانشگاهی استان کردستان در پایان ضمن تقدیر از هماهنگی و همکاری تمامی دانشگاهیان در برپایی برنامه‌های گرامی داشت دهه مبارک فجر در استان یادآور شد: امیدواریم که تا پایان این دهه مبارکه تمامی برنامه‌ها با‌شکوه و در شأن دانشگاهیان برگزار شود.

captcha