روحانیت، محور اصلی جریان‌سازی‌های جهان اسلام است
کد خبر: 1382800
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
آیت‌الله بهشتی:

روحانیت، محور اصلی جریان‌سازی‌های جهان اسلام است

گروه اجتماعی: منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام، روحانیت محور اصلی حرکت‌ها برای مردم بوده است، گفت: این امر خود بیانگر نقش بی‌بدیل آنان در جریان‌سازی انقلاب‌های اسلامی و حرکات اساسی جهان اسلام است.

آیت‌الله احمد بهشتی، منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، بر نقش مؤثر روحانیت در طول تاریخ اسلام تأکید کرد و گفت: در طول تاریخ اسلام تا به امروز، روحانیت و حوزه‌های علمیه محور اصلی حرکت‌ها برای مردم بوده است که خود بیانگر نقش بی‌بدیل آنان در جریان‌سازی انقلاب‌های اسلامی و حرکات اساسی جهان اسلام است.

وی افزود: به همین جهت هر زمان که خطر حادی برای ملت اسلامی پیش آمده است، نیرویی که توانسته ملت را منسجم کرده و شر دشمنان را دفع کند، روحانیت، علما و حوزه‌های علمیه بوده است.

آیت‌الله بهشتی اظهار کرد:‌ قضیه مرحوم آیت‌الله میرزای شیرازی را همه می‌دانند که در شرایط سختی که استعمار انگلیس نقشه‌های خطرناکی برای ایران کشیده بود ایشان با تحریم تنباکو کمر استبداد و استعمار را شکستند و مردم نیز که پیروی مرجعیت و روحانیت بودند با دل و جان آن حکم را به مرحله اجرا گذاشتند.

روحانیت، پیوسته برای مردم الگوست

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان تأکید کرد: بسیار روشن و مبرهن است که روحانیت با آن مقام معنوی که بین مردم دارد برای مردم الگوست و هر زمان این قشر از مردم دعوت کرده‌اند مردم نیز با دل و جان دعوت آن‌ها را پذیرفته‌اند و علت آن این است که مردم مسلمان و پایبند به اعتقادات خود هستند.

وی ابراز کرد:‌ در کشور جمهوری اسلامی ایران، اکثریت مردم شیعه جعفری اثنی عشری هستند که به روحانیت، علما و مراجع خود کاملاً اعتماد دارند و این قشر را تنها پناهگاه خود در طول تاریخ قرار داده و می‌دهند و در سایه رهبری‌های فرزانه انقلاب اسلامی در کنار سایر برادران مسلمان وحدت کلمه را حفظ کرده و خواهند کرد.

captcha