آغاز دور دوم اعزام زائران به حج عمره از 8 فروردین 93
کد خبر: 1383837
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
اوحدی خبر داد:

آغاز دور دوم اعزام زائران به حج عمره از 8 فروردین 93

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: دور دوم اعزام زائران به حج عمره از هشتم فروردین 93 آغاز و تا پنجم تیرماه 93 ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگوی جمعه اخبار قرآنی شبکه قرآن و معارف سیما، با اشاره به عمره مفرده امسال که زودهنگام شروع شد، گفت: دور اول اعزام عمره امسال از 14 ماه صفر آغاز شده است که تا هشتم فرودین‌ماه 93 ادامه دارد و با توجه به اینکه ثبت نام دور دوم اعزام‌های امسال نیز انجام شده است، دور دوم از هشتم فروردین 93 آغاز و تا پنجم تیرماه 93 ادامه خواهد داشت.

اعزام 830 هزار نفر به حج عمره طی دو دوره
رئیس سازمان حج و زیارت افزود: با افزایش سهمیه‌ای که برای امسال در حج عمره اتفاق افتاد و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، امید داریم که آمار اعزامی به حج عمره به 830 هزار نفر برسد که این رقم در صورت محقق شدن؛ یعنی 70 تا 80 درصد افزایش اعزام عمره‌گزاران نسبت به سال گذشته که البته این افزایش آمار عمره‌گزاران رقم قابل توجهی است.
وی با بیان اینکه در موسم حج تمتع امسال دو ملاقات با وزیر عربستان داشتیم، عنوان کرد: در این دیدار وزیر عربستان عنوان کرد که زائران ایرانی به عنوان الگو برای سایر زائران و حجاج خانه خدا هستند، البته ما در این ملاقات‌ها درخواست کردیم که اگر شما تأکید دارید که حجاج ایرانی می‌توانند به عنوان الگو برای دیگر کشورها باشند، پس این فرصت را به ایرانیان بدهید که از ماه صفر به سرزمین وحی اعزام شوند که در نهایت با درخواست ما موافقت شد.
اوحدی یادآور شد: امسال برای نخستین بار پس از 35 سال اعزام حج عمره از ماه صفر آغاز شد و حاجیان ایرانی از 14 صفر اعزام شدند و اربعین سالار شهیدان نیز آنجا بودند که بر این اساس امسال برای نخستین‌ بار یک ماه و نیم تا دو ماه افزایش دوره زمانی حج عمره داشته‌ایم.

اعزام 7 هزار کاروان حج عمره تا 26 شعبان به سرزمین وحی
وی اظهار کرد: اعزام 830 هزار نفر به حج عمره در قالب هفت هزار کاروان تا 26 شعبان ادامه خواهد داشت، البته از زمان آغاز اعزام تاکنون نیز 1000 پرواز از این هفت هزار پرواز انجام شده است و 63 هتل در مکه و مدینه در اختیار داریم که البته طی هماهنگی‌هایی که در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت داشته‌ایم، توانستیم قیمت عمره را نیز برای امسال مدیریت کنیم و 15 درصد کاهش قیمت نسبت به سال گذشته داشته باشیم.
رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: البته کاهش قیمت در حج عمره به هیچ عنوان به معنای کاهش کیفیت نیست و یکی از رویکردهای ما همین مدیریت قیمت بدون کاهش کیفیت بوده است.
وی به سفر عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: در بحث عتبات عالیات نیز کاهش قیمت داشته‌ایم و همچنین پیش از این 80 کاروان در روز به عتبات اعزام می‌کردیم که برای نوروز تلاش داریم این آمار را به 120 کاروان در روز اافزایش دهیم تا تعداد بیشتری از زائران امکان اعزام داشته باشند و بر این اساس هتل‌های جدیدی را نیز اضافه کرده‌ایم تا مشکلی برای اسکان زائران در عتبات وجود نداشته باشد.

زائران عتبات عالیان هیچ مشکل امنیتی نخواهند داشت
اوحدی در ادامه عنوان کرد: همچنین طی سفری که حدود یک ماه پیش به همراه نماینده ولی فقیه در بعثه مقام معظم رهبری به کشور عراق داشته‌ایم، نشست‌های خوبی با وزیر کشور عراق، وزیر گردشگری عراق و سایر مسئولان کشور عراق داشتیم و بر اساس هماهنگی‌های انجام شده در حال حاضر هیچ مشکل امنیتی برای زائران ایرانی وجود ندارد و البته تا به امروز نیز مشکل جدی در مسیر زائران ایرانی وجود نداشته است.
وی در بخش دیگری از این برنامه خبری به عمره دانشجویی اشاره کرد و افزود: عمره دانشجویی یک بحث جدی در بعثه مقام معظم رهبری است و با توجه به عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به برخی از اقشار از جمله دانشجویان، این اقشار از جمله معدود گروه‌هایی هستند که سهمیه سازمان حج و زیارت به آنها نیز اختصاص پیدا کرده است.

17300 دانشجو از 2 فروردین به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
رئیس سازمان حج و زیارت با یادآوری اینکه اولین کاروان عمره دانشجویی از دوم فروردین‌ماه اعزام خواهد شد، گفت: 17 هزار و 300 نفر از دانشجویان در سال جدید به حج عمره اعزام می‌شوند.
وی بیان کرد: دانشجویانی که به حج عمره اعزام می‌شوند کارهای بسیار خوبی انجام می‌دهند و با قاطعیت باید عنوان کنم که زیباترین دستنوشته‌هایی که از سفر به سرزمین وحی باقی مانده برای دانشجویان است، زیرا این جوانان با خلوص به سرزمین وحی اعزام می‌شوند و می‌توانند با همان نیت خالص، برداشت‌های خود را به رشته تحریر در آورند و بر روی دیگران نیز تأثیر بگذارند.
اوحدی در ادامه عنوان کرد: از تصمیمات خوبی که در سازمان حج و زیارت گرفته شده و جزء شئونات نظام، مقام معظم رهبری و ولایت است و تمام دغدغه مقام معظم رهبری است، این بوده است که قیمت تمام شده حج عمره را برای زائران کم کنیم و براین اساس تسهیلاتی را فراهم کنیم تا زائران به آرامش این سفر معنوی را انجام دهند و در ثبت نام‌های امسال نیز این ملاحظه جدی وجود داشته است که زائران بتوانند هزینه‌ سفر خود را در دو قسط پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ بعثه مقام معظم رهبری است که هزینه حج در دو قسط پرداخت شود، گفت: همچنین تلاش داشته‌ایم تا قیمت تمام شده را مدیریت کنیم و هیچ افزایش قیمت نداشته باشیم و به همین دلیل در کف قیمت‌ها هیچ تغییری نداشته‌ایم.
رئیس سازمان حج و زیارت در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حج تمتع 93 عنوان کرد: اولین پرواز حج تمتع سال 93 از 14 شهریور آغاز می‌شود و آخرین پرواز برگشتی نیز هشتم آبان‌ماه 93 خواهد بود که بر این اساس، 235 کاروان مدینه قبل خواهیم داشت که پرواز‌های مدینه‌ قبل از جده باز می‌گردند و همچنین پروازهای مدینه‌ بعد نیز از مدینه به ایران باز می‌گردند و تلاش می‌کنیم تا طی هماهنگی‌های خوبی که با هیئت پزشکی انجام می‌دهیم و امکانات خوبی که ارائه می‌کنیم موسم خوبی برای حاجیان فراهم کرده و حجی در خور زائران ایرانی داشته باشیم.

captcha